ochrana pred webdialer a podobne

Dolezal Dusan dolezal
Středa Březen 17 14:54:49 CET 2004

Ja myslim, ze by to pouzitelne bylo, myslim, ze jde jenom o zvyk a ze na to da zvyknout velmi rychle. Naopak to muze byt vyhoda, protoze ne vzdy ma clovek volnou ruku, takze musi neco polozit, potom hledat po stole lupu, takhle proste jenom tu soucastku ukaze na kameru.

S tim makro rozsahem to taky nebude tak horke, staci pred ten objektiv dat nejakou predsadku (staci par dioptrii), kterou si nechate za par supu vybrousit u optika (kdyz jsem zacinal s focenim makra, tak jsem si takhle taky nechal delat predsadky). A navic pripadnymi sajrajty z kalafuny nebudete spinit objektiv, kdyz uz to bude nevycistitelne (nebo poskrabane), tak proste vymenite tu cocku. Ta mala hloubka ostrosti tam bude, ale to taky nebude takovej problem.

Ja osobne bych jako vyhodu tech web kamerek videl to, ze je muzu pichnout primo do pocitace, ktery uz na stole stejne mam, ale jestli to mate do ceho pichnout, tak no problem (koneckoncu by se dala pouzit i nejaka levna grabovaci karta, taky to moc nestoji). Ja bych do toho sel...

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On
Behalf Of Bitovod
Sent: Friday, January 17, 2003 2:10 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Obrazovka misto lupy.

Nebude tam drobny zadrhel v ergonomii? Narozdil od lupy, kde na stejne misto
koukam a na temze miste hybu rukama, asi nebude moc snadne zvyknout si na
to, ze monitor mam jinde nez ruce... Nevim jak komu, ale me by prace "za
rohem" prisla velice neprirozena (kdybych to pouzival jen misto lupy na
prohlizeni neceho statickeho, s cim by nebylo potreba hybat, tak to nemusi
byt zla myslenka) Pak k tomu chybi jeste totiz nejaky mikromanipulator s
ovladanim pod monitorem, ovsem to uz neni takovy problem, ze :) Drobny
zadrhel muze byt v optice - "ubastlit" makroobjektiv zase neni tak uplne
snadne, nevim, od kolika cm bezne prodavane kamerove chipy s objektivy
ostri. Nemluve o problemech s hloubkou ostrosti a nutnosti preostrovat, s
rozlisovaci schopnosti a) objektivu, b) CCD kamery c) televize nebo
monitoru. No nechtel bych to resit jako zakazku :)

Me osobne zatim oci vcelku slouzi, ale kdyz se clovek hnipe v takovych tech
mrnavych potvorasch, co maji na 10mm hrany 20 nozicek, tak si beru do nejake
volne ruky (tu a tam -v pripade nedostatecneho poctu vlastnich- i cizi)
rusky objekti Helios 2/50 ze starickeho Zenita, lupa jak vino :)

Pavel