Obrazovka misto lupy.

serych@panska.cz serych
Středa Březen 17 14:54:49 CET 2004

>ovladanim pod monitorem, ovsem to uz neni takovy problem, ze :) Drobny
>zadrhel muze byt v optice - "ubastlit" makroobjektiv zase neni
>tak uplne
>snadne, nevim, od kolika cm bezne prodavane kamerove chipy s objektivy
>ostri. Nemluve o problemech s hloubkou ostrosti a nutnosti
>preostrovat, s
>rozlisovaci schopnosti a) objektivu, b) CCD kamery c) televize nebo
>monitoru. No nechtel bych to resit jako zakazku :)

Zadny makroobjektiv neni potreba. Jen musite byt schopen objektiv vytahnout do vyrazne vetsi vzdalenosti od CCDcka, nez je obvykle pri "nemakro" pouziti. Moje kamera z GM (ta zaplavenka, o ktere jsem tu uz kdysi psal) takto funguje naprosto svetove. Ani moji nejlepsi "lupou" (ve skutecnosti objektiv ze stare 8ckove promitacky), kterou uz leta pouzivam, kdyz potrebuju precist nejakou titernost nebo prekontrolovat nejake SMD spoje atd. nedosahnu takoveho zvetseni. Hloubka ostrosti je sice problem, ale kdyz potrebujete kouknout na neco malinkeho, snadno si kamerou "prerolujete" celou hloubku a bez problemu tak zaostrite prave na to, co potrebujete videt. A navic si od toho vubec neunavite oci.
Ale uznavam, ze jakakoliv manipulace se lepe provadi pomoci lupy nez pomoci pohledu na obrazovku a prace rukama "za rohem".

				Pekny den

					Jakub Serych