RS485

Pavel Poucha papouch
Středa Březen 17 14:54:08 CET 2004

Dobry den,

SN75176 nemaji zadne ochrany, takze ty opravdu odchazeji celekm cast, navic
uz je to straozitnost, talze maji velky odber.

Z levnych obvodu se asi pred rokem objevily ST485 od Thomsona. Jejich prvni
serie byly temer nepouzitelne (kmitaly bez zateze, nedalo se to nijak
odstranit), ale uz to Thomson predelal a je to dobry, levny obvod. Ochrany
nemaji ovsem rovnez zadne.

Trochu lepsi jsou ADM485, LTC485, MAX485, 483 a pod.

Velmi dobre jsou pak MAX 48X E, ktere maji ochrany na cipu. Ty sice vydrzi
az 15kV podle normy EIC. Ovsem tepelna kapacita ochran na cipu je velmi
mala. 15kV prepeti je mysleno pro "Human body model", tedy obvod vydrzi
pripojeni kondenzatoru 300pF nabiteho na 15kV.

MAXIM pak take udelal novou generaci (4 cislice v oznaceni), ktere maji
zaruceny offset tak, ze pri nulovem rozdilu na lince je prijimac v klidovem
stavu (u ostatnich obvodu neni stav v rozsahu +/-200mV urcen). Ale jeste
jsem je nezkousel.

Kdyz ale tato vnitrni ochrana pracuje na slusne provedene lince RS485
(galvanicke oddeleni, twist, ochrana pred "brutalnejsim prepetim" transily,
neodchazeji vubec.

Dulezite je, aby budic nebyl namahan zbytecne - tedy prenest prepeti z
vodicu linky na zem budice (napr. pres kapacity, zakonceni a pod). Pak
prepeti zachyti galavanicke oddeleni.

Trochu vice na http://www.papouch.com/pozn_go.html .

Pro domaci pouziti tedy doporucuji navstevu Spezial elektronik a pan Peska
Vam ochotne proda i par kousku s E na konci, a pokud v koupelne nesvarujete
obloukem :-)) budete mit klid.

S pozdravem
Pavel Poucha

M?te-li chut, navstivte nase str?nky http://www.papouch.com/