FeCl3 a jeho koncentrace - leptani desek

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:54:08 CET 2004

Zdravim.

Ja davam jak peroxodisiran, tak chlorid pred pouzitim
i s flaskou ohrat do kbeliku tak horke vody, ze uz v ni
neudrzim ani ruku. Pak to lepta jedna basen, i kdyz uz
ten roztok ma svoje nejlepsi za sebou. Ten peroxodisiran
uz by mel mit po snad vice nez roce svoje asi za sebou
(alespon jak se zde psalo o jeho ne prilis velike stabilite),
ale posledne mi to nedalo a zkusil jsem ho jeste pouzit.
Trvalo to uz desne dlouho, ale nakonec odleptal :).

No a desku obtocim 1mm izolovanym medenym dratem, takze
utvori kolem desky takove ocko, ktere drzi tu desku i kdyz
ji ponorim vyse nade dnem. Tak nepotrebuji zadne pinzety a pod,
ale hezky se mohu podivat co se deje jen vytazenim za ten
drat. Staci jedno obtoceni a deska z toho nevypadne. A ze medi
dolu, to je asi jasne, ale kdyz leptam v peroxodisiranu, davam
ji medi nahoru, protoze vidim rovnou jak na tom je a nemusim
na to ani sahat, kdyz je pruhledny (pozdeji pouzivanim modre
pruhledny). Navic pri leptani unikaji bublinky (snad kysliku),
takze myslim, ze v tomto pripade medi nahoru je asi spravne :).

Nakonec kazdy mame sve zvyky a jen neradi je menime, pokud
to neprinese nejake extra vyhody a jelikoz ja z 90% musim
jeste do desky napsat program, mam behem leptani vzdycky
co na praci - takze neni zadny spech :).

--
Jiri Bezstarosti