Pb akumulator

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:53:18 CET 2004

Tech 13,2V je asi malo. Videl jsem v katalogu GM zavislost zivotnosti na
napeti pro gelove Pb baterky a tech 13,8 V je akorat. Pri mensim napeti
baterka muze sulfatovat.
Nutnost obcasneho vybiti - taky jsem si driv myslel. Ale olovo to pry
nepotrebuje. Hluboke vybijeni pod 10V by nemelo vadit, pokud je kratkodobe.
Baterka se musi ihned nabit, protoze potom dochazi k rekrystalizaci -
sulfataci. Moje autobaterie je taky obcas vybijena - az na nulu, kdyz zena
zapomene zhasnout svetla. Zjevne ji to nevadi (baterce ani zene).