Ochrana zarizeni

Saša sasa.dvoraku
Středa Březen 17 14:53:16 CET 2004

| Odes?latel: zdavid@unis.cz
| Prosim o radu, jak odstranit oznaceni na integrovanych obvodech. (kdyz je
| potreba, tak oznazeni odstnanuji smirkovym papirem, ale to neni ta
nejlepsi
| metoda).

Kyselina fluorecna (fluorecnata, fluorovodikova ci janevim jak, nejsem
chemik - proste to co se dava na cisteni zachodu, ale v koncentrovane
podobe). Pouzdro obsahuje totiz krome plastu taky 80% SiO2.

Ale kdyz to nekdo bude chtit okopirovat, stejne si tu cestu najde :)
Pouzdro je mozne odbrousit a mikroskopem se podivat na cip, ma to tam
napsane taky. A to i ve zcela amaterskych podminkach, staci k tomu vrtacka
a takovy drsny jakoby hadrovy kotoucek - a brousit, brousit... on ten cip
tam pak bude jako na dlani.

Je to marne, nepomuzete si. Leda si to cele udelat do nejakeho ASICu -
dovnitr vam nikdo jen tak neuvidi. Pravda ale je, ze Tesla Roznov mela
vybaveni i na tohle :-)) Takze kdyby mne to zajimalo, pojedu na vylet do
Roznova.

Pouzit muzete taky 4vrstvy plosny spoj s carami uvnitr tlustymi 0,1mm - ty
urcite pri rozlepovami rozervou (tedy ne jak je zvykem uprostred tahat
napajeni, napajeni se bude tahat venkem).

To se sejmuty plosnak ofoti z obou stran, pak se nahreje a sloupne folie z
obou stran. Pak se ten epoxid v necem rozpusti a mate vnitrek (tedy
nehodite do nadoby, ale potirate jednu stranu, druha zatim drzi zbytek).

Lousknout ale jde uplne vsecko, co clovek vymysli. Nechte si to patentovat,
nebo pokud vam staci CR, tak staci prumyslovy vzor. Pak vam to nikdo jen
tak slohnout nemuze.

Anebo jeste lepe, udelejte to open source, tim vejdete ve vetsi znamost a
co jste tratili na plagiatech, ziskate 5x na sluzbach. Jenze v cesku jsou
obchodnici ponekud velmi kratkozraci (az na par vyjimek jsou to proste
omezenecci co potrebuji videt financni efekt (nejlepe ve vlastni kapse)
jeste pred kontraktem). Koukam Unis... myslim, ze nebude moc velka vyjimka.

Klidne zverejnete dokumentaci na webu - dokumentace neni know-how. Oni si
to sice udelaji, ale nakonec zavolaji vas abyste jim to sli spravit
(predtim ovsem vedeni firmy vyzkousi vsechny sve zname v okoli, kteri tomu
pomohou do hrobu uplne). A kdo nebude potrebovat vasi pomoc, s tim navazte
spolupraci - je videt, ze maji nekoho velice schopneho koho by byla skoda
nevyuzit.

A pokud to za tu vsecku namahu nestoji, pak to ani nestoji za tu namahu to
vubec delat - pak si to titiz muze ubastlit kazdy.

JL.