fotocesta - osvit beznym svetelem zarovka, zarivka

Kubat Tomas tomas_k
Středa Březen 17 14:53:15 CET 2004

A co jste pouzil pro demodulaci zvuku z vystupu toho tuneru ? klasickej
MAA661 ? Nebo jste pouzil primo modul z TV ?

Milos

-----Original Message-----
From: VA Elektronik - Andel Vladimir ing.
[mailto:vaelektronik@mirnet.cz]
Sent: Wednesday, February 19, 2003 9:24 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: FM prijimac do ~150MHz

Ja jsem si kdysi udelal prijimac z trochu preladene TV vstupni jednotky,
pro nejnizsi rozsah 27 az 40 MHz jsem si tam pridal preladenou VKV
vstupni jednotku (radio ma dva antenni konektory). Mam tam dvoji
smesovani, umi to AM a FM. Bohuzel byl jsem tehdy linej a nedal jsem do
toho frekvencni syntezu. Ladeni 20 otackovym potenciometrem a dalsi
potenciometr na jemne ladeni. Indikace kmitoctu starym meridlem z PU120.
Takze vylozene jednoducha konstrukce. Zvlast na vyssich pasmech je
ladeni strasne. Zkusenosti jsou nasledujici (antena je kus dratu v
prizemnim panelakovem byte, prosim radioamatrry aby me moc nebili).: CB
27 MHz:  docela nacpane pasmo (jen o vikendech, ziju na malem meste). Az
do 40 MHz par datovych pojitek, jinak nic. "nove" amaterske pasmo 50
MHz: jeste jsem tam nikdy nic neslysel. Pouziva to vubec nekdo? V
Nymburce asi ne. Od 80 do 135 MHz mam v rozsahu diru, takze nevim co se
tam deje. 145 MHz prevadec OK0C - Cerna Hora cca 25 dB (mam tam mereni,
0 dB mam jako uroven sumu prijimace). Obcas tam posloucham, ale posledni
dobou mi to nekdy pripomina klub duchodcu. Obcas je tam jeste jeden
prevadec (snad OK0A?). 435 MHz - tam uz musim mit antenu u spravneho
okna a mam tam potize se stabilitou ladeni. Taky nejaky prevadec. 450
MHz obcas najake NMT mobily (vim ze by se to nemelo posloucat). Je
zajimave, ze nejake NMT se vyskytuji i okolo 200 MHz. Slysel jsem, ze
ruznych  NMT siti u nas beha vic. Jestli to ma vnitro, nebo armada,
nevim. Ale normalne se tam vykecavaji normalni lidi. Jinak pro dalsi
nadsence: Pokud chcete rozsirit ladeni bezneho FM prijimace do 150 MHz,
moc toho neuslysite. Chce to dvoji smesovani, s 200 KHz sirkou MF nemate
narok. Ladeni potenciometrem je trochu problem uz na 145 MHz, na 435 je
temer nepouzitelne. Nepomuze vam moc ani AFC, staci kdyz se prevadec na
chvili vypne (a to dela kdyz se zrovna nepouziva) a AFC utece. Nevim co
prodava Conrad za tech 500 penez, ale vzhledem k te cene a vzhledem k
tomu ze je to od Conrada, to asi moc pouzitelne nebude. Andel