fotocesta - osvit beznym svetelem zarovka, zarivka

AZE aze
Středa Březen 17 14:53:13 CET 2004

RE: fotocesta - osvit beznym svetelem zarovka, zarivkaOznaceni "rtutova vybojka RVL125W" je natolik jednoznacne,
ze by Vam ji mel prodat i cviceny lachtan. K jeji cinnosti potrebuje jen tu
tlumivku nebo zmineny odpor, zadne dalsi spousteci zarizeni jako treba
u sodikove vybojky. Je v ni horak jako v horskem slunicku. Nevim ale, jak je to
dnes s prodejem, poulicni lampy s temito vybojkami byvaji nahrazovany
prave sodikovymi (zlute svitici), ktere sice zkresluji barvy, ale maji mensi
prikon. Tlumivka k RVL125 ma velikost asi jako 80-100VA trafo z plechu EI.
Jeste jsou tytez vybojky vetsi, RVL250W. Pokud se obcas kuknete nekde
po kovosrotech, byvaji tam vyhozene cele lampy s vybojkami
i tlumivkami. RVL125 ma zavit E27 jako bezna zarovka, RVL250 ma ten
o cislo vetsi, tusim E40. Sklenena banka ma zevnitr bily luminofor jako zarivky, RVL125
je dlouha vcetne patice 170mm (ted jsem ji meril). Po zapnuti chvilku trva,
nez se rozsviti naplno, horak se musi zahrat, aby se odparila rtut.
Kdysi jsem pouzival jen samotny Hg horak, ale je to zbytecne rozbijet a velice
neprijemne na oci, svetlo teto cele vybojky je daleko lepsi a ucinek na
fotoemulzi perfektni. Uff to jsem se rozepsal. Snad je to dostacujici.
Zkratka chtejte rtutovou vybojku, ne sodikovou.
AZE