led na 220V - furt nic

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:53:00 CET 2004

| Odes?latel: Krucinsky Ladislav <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz>
| Chteje vybavit mycku indikaci topeni, pravil jsem si ze doutnavka je
prezitek a sahl jsem do HW SERVERU pro schema. Pravil jsem si ze je to
primitivni a snadno pochopitelne - pres diodu a odpor se nabiji kond, az
dosahne nejakych 8,5 V prorazi se E-C prechod a kond se vybije do diody.
Jak proste a elegantni. Vyzkousel jsem princip nejdriv na malem napeti -
30VSS. Nic. Zkusil jsem asi pet ruznych typu kremikovych tranzistoru, ruzne
odpory, ruzne LED diody, furt nic: napeti vyleze na cca 8,5V, LED se jemne
rozsviti a ze by blikla, to ji ani nenapadne.
| Nechtel by si to nekdo vyzkouset skutecne postavit ?

Muzete prosim uvest typy tranzistoru se kterymi vam to nefungovalo?

Dekuji, JL.

PS. Neskodilo by, kdyby vas mailer zalamoval radky.