taktovaci kmitocet

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:53:00 CET 2004

| Odes?latel: Vaclav Peroutka <vaclavp@s3group.cz>
| Jedete na baterii nebo na sitovy zdroj ? P4 udajne umi menit kmitocet
| CPU podle potreby - snizuje tim prikon systemu -> prodlouzi se vydrz

Slusny OS vam pri necinnosti procesor vypne, treba tak to dela Linux. Pokud
pod linuxem nic nedelate, tak procesor nema o moc vic, nez je v kejsu, no a
pokud na nem prekladate kernel (treba 10 paralelnich prekladu), dosahuje
rekordnich teplot, jake s zadnou hrou pod windowsama nedocilite. Pravda, je
jeste jeden soft, ktery dosahuje asi o stupen vic, nez paralelni kompilace
jadra - cpuBurn (bacha, techle nazvu jsou mraky). Je to kraticky ASM, ja na
to kdysi udelal na linuxovou disketu - ale kam se podela, uz nevim, mozna
ji maji nasi kluci technici.

JL.