Vhodna pajecka

Pavel Kutina pkutina
Středa Březen 17 14:34:52 CET 2004

Jako zamestnanec Diametralu samozrejme doporucuji
tu nasi, ma regulovatelnou teplotu a nestoji ani moc
penez:-))

Ovsem dluzno dodat, ze zatimco u "normalnich"
soucastek pouzivam oba typy pajecek, pro SMD
pouzivam vyhradne trafopajku. Kupte si na Karlaku
v Compu tu nejmensi smycku s dlouhou zivotnosti
a uvidite, ze to vubec neni tezke. Narozdil od obycejne
smycky se ohriva i chladne mnohem rychleji (ohrati do
0,5 s, chladnuti do 3), coz Vam bude nez si
zvyknete dost vadit, ale zahy zjistite, ze nic lepsiho
neni. Halvni vyhoda trafopajky je v tom, ze si muzete
na smycku nabrat pozadovane mnozstvi cinu predem
a vydrzi tam neomezene dlouho (mezi nabranim a
pajenim vypnuto) a tak pokud to prezenete, nemusite
jej pracne odstranovat mezi nozickami IO, ale jen
klepnutim ukapnete pryc z hrotu. Pri spravnem davkovani
muzete klidne pripajet 4 nozicky s rozteci 0,4 mm najednou
aniz by se spojily.
Dalsi vyhodna vlastnost zminovane smycky je, ze hreje jen
v tesnem okoli hrotu a tak kdyz potrebujete vyssi presnost,
muzete si druhou rukou pajecku podeprit nekolik cm od hrotu
(oceni zejmena starsi panove, nebo kdokoli rano po poradne parbe,
protoze to zcela eliminuje klepani rukou:-))).

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "Jiri Foldyna" <jiri.f@avizo.cz>