Ozivovaci proces NiMH baterie

J. Z. jz
Středa Březen 17 14:34:42 CET 2004

> Proboha, co mu to radis za hruzu!!!
> Uz z textu prvotniho dotazu je zrejme, ze Lukas v elektronice moc kovanej
> neni.
> A ty mu radis, aby rozebral baterii na jednotlive clanky a rval do nich az
> 10A!!
> Kde asi prumernej spoluobcan ma sehnat zdroj, kterej mu udrzi na cca 2V
> 10A??
> Pokud bude na clanku ubytek 2-3V tak se jedna o vykonovou ztratu 20-30W!!
> To je skutecne dobre drzet v ruce a s brejlema! A co neopren, nebyl by
taky
> [...]
Panove, klidek....
Me se jevi odpoved pana Hudecka po vecne strance velmi dobra.
Nediskutuje moznosti ani schopnosti tazatele, ale problem samotny a tim je
obnoveni kapacity baterie.
Jako klicove vidim tri veci:
1. ozivovani kazdeho clanku baterie zvlast - bezpodminecne
2. pouziti velkych nabijecich a vybijecich proudu - mnohokrat popsano
3. kontrola ohrevu clanku pri nabijeni - prave proto se to ma drzet v
prstech. Ona totiz rekce pri nabijeni je endotermni, takze dobry clanek se
ochlazuje. Jakmile se zacne ohrivat, energie se prestava skladovat a meni se
v teplo, zaroven dochazi k degradaci clanku.
Otazky kolem bezpecnosti byly rovnez primerene zmineny a rada koupit novou
baterii je tam dokonce dvakrat.
 Tak k cemu ta hysterie....
 J.Z.