Levna elektronika?

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:34:27 CET 2004

Ahoj,

tak som sa az vcera vecer dostal k tomu, aby som sa trochu
podrobnejsie dostal k slubenej prehliadke Cyber Home DVD playeru.
Uvadzam aj cast predchadzajuceho threadu, nech nemusite listovat.
Zhrniem to po bodoch ako ma bude napadat, nebudem tu pisat slohovu
ulohu. Vsetko skusane na TV Philips 72cm 100Hz asi z troch metrov s
vypnutym filtrom sumu. Zvuk na "beznych" basreflexovych dvojpasmovych
25l bednickach a sluchatkach Sennheiser HD cosi.

- menu na obrazovke
- setup cez menu na obrazovke
- zapnutelne pocitadlo casu na obrazovke (ubehnuty, zostavajuci,
kapitoly, ..)
- vyber z viacerych jazykov (cestina ani slovencina nincsen)
- nastavenie dynamiky zvuku (obmedzuje nahle hlasne pasaze)
- nejake zamky proti detom
- prepnutie do rezimu 16:9
- screensaver na TV a casovane vypnutie do standby po necinnosti
- hlavny vypinac odpaja od siete
- pri vsunuti datoveho CD sa zobrazi nieco ako file manager, kde sa da
behat po adresaroch a vyberat subory na prehravanie
- volba prehravania (opak. adresar, opak. skladbu, cele CD a este cosi)
- da sa vytvorit nejaky playlist, ale to som neskusal
- jpg a mpg bezproblemovo, roztahuje na fullscreen so zachovanim
pomeru stran. Vie rotovat obrazky po 90 st. Velmi fajn na archiv
fotiek napalenych na CD. Kvalita obrazu napocudovanie OK, samozrejme
ak to roztiahne mpg 120*64 fullscreen, tak je plna obrazovka kociek.
Nevie avi, zohnal som aj CD s DivX, nechytal sa. Nacitanie fotiek z
jpg nie je zrovna bleskove, cca 2 sec/foto. Vie urobit nahlady
"thumbnails" napalenych fotiek.
- video CD pohoda, pretacanie dopredu dozadu 2,4,8,16x, skok na
pozadovane miesto zadanim casu. Pauza samozrejme.
- audio CD vsetko OK, zvuk v poriadku, live CD s plynulymi prechodmi
medzi pesnickami bez akychkolvek pocutelnych vypadkov zvuku. Skusane
na CD Slayer Decade of Aggression.
- mp3 zvukovo tiez bezproblemovo (zabudol som vyskusat prechody medzi
skladbami ako u Audio CD, este skusim), jedine co mi vadi ze nestaci
jednoducho oznacit v roote jeden alebo viac adresarov a aby prehraval
len tie. Mozno to ide v playliste, neskusal som.
<DVD>
- (mal som DVD Patriot). Sa mi videlo, ze biele pismo v hlavnom menu
pri vybere jazyka a titulkov sa chveje a trochu vlni, ale to moze byt
aj chyba TV, neviem. Obcas sa tak chveju titulky co behaju v TV
vysielani. Titulky pocas filmu su OK. Proti kvalite obrazu nemozem
namietat nic, nezaznamenal som nejake moire, neostrost alebo nieco
podobne. Jedine sa mi zdalo pri pohlade asi z 1m, ze obraz sa
horizontalne chveje cca +- 1mm. Z troch metrov nebolo badatelne nic.
- pretacanie dopredu dozadu 2,4,8,16x, spomalenie, skok na pozadovane
miesto zadanim casu, kapitoly (vie aj preview kapitol v okienkach s
kratkym introm), pauza, zoom out in (so scrollovanim) a par este
volajakych inych zbytocnych funkcii
- prepinanie jazyka a titulkov pocas prehravania
- zvuk v poriadku, nezaznamenal som nedostatky
</DVD>
- dialkove ovladanie nie je moc ergonomicke
- rychlo seekuje medzi skladbami, kapitolami, ...
- vystupy video scart (samo ze aj audio) a cinch
- vystupy stereo audio cinch, spdif digi aj opto
- nemam domace kino, takze neviem sa moc vyjadrit k dekoderu. V setupe
je moznost zapnut audio vystup ako cisty stereo, alebo downmix so
zakodovanymi zvysnymi kanalmi. Audio je sice moj konicek, ale konci
poctom bedni 2, mam matnu predstavu o surroundovej celiadke, takze
jedine co pre pripadneho zaujemcu mozem urobit je opisat prislusnu
cast manualu.

Zaver: po kratkom pouzivani nemam ziadne vyhrady, zatial nevidim
dovod, preco by som mal dat trojnasobok sumy za znackove DVD, ktore
ani nevie prehrat vsetky formaty, ktore tato sikmoocka. Ku
spolahlivosti sa samozrejme vyjadrit nemozem, to uvidime casom. Mozno
casom skape mechanika co je vnutri, ale kedze je to bezna PC DVD
mechanika, servis by mal byt jednoduchy. Okrem nej je tam len doska
displeja a tlacitiek, zdroj a malinka doska s dekoderom a vystupnymi
konektormi.
Zariadenie asi neuspokoji high-endoveho fanatika, nema zlatene
konektory. Nie som clovek, co skupuje lacnu elektroniku v akciach, rad
si kupim kvalitny vyrobok aj za viac penazi, na druhej strane si rad
kupim aj lacnu vec slusnej kvality a zvysok penazi strcim do slamniku.

Nobelovku za literaturu kvoli tejto sprave asi nedostanem, ale ak by
boli este nejake otazky a budem vediet, rad zodpoviem.

--
Jindro