Levna elektronika?

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:34:25 CET 2004

> Chcete rici, ze lodni doprava z Taiwanu do CR trva 3-4 dny? Neposilaji to
nahodou letecky?

Nikoliv :), mluvil jsem o casto minimalnim (pouzil jsem slovni spojeni
"kosmetickem vuci cene vyrobku") rozdilu v cene "letecke CIF" a "lodni FOB"
(opravdu mnohokrat overeno a potvrzeno - tedy opakuji, ale u chemikalii -
sudu) jak nam byly doporuceny mnoha cinskymi vyrobci s dopravou pres Taiwan
nebo Hong-Kong. A doba transportu do CR letecky je pomerne kratka ...

> Obavam se, ze tady doslo k zamene terminu.

Spis jsem se spatne (nepresne) vyjadril, OK ...

> CIF a FOB jsou tzv. parity pro mezinarodni obchod. V podstate se tim
urcuje, kdy prechazi riziko na zbozi z prodavajiciho na kupujiciho, a kdo
plati dopravu, clo ci pojisteni.
> CIF = Customs, Insurance, Freight - prodavajici se stara o zbozi az na
misto urceni. (Cili kdyz se potopi lod, tak je to prodavajici, kdo si
navlekne neopren a jde si zbozi vylovit :-)
> FOB = Fright, On Board - prodavajici se stara o zbozi az do nalodeni ve
vychozim pristavu. (Z potopene lodi ma tezkou hlavu kupujici :-)
> Parita nema s rychlosti dopravy nic spolecneho.

To sice ne, ale ve zpusobech prepravy se kterymi jsem se setkal, mi zatim
zadny z dodavatelu "CIF lodi" nenabidnul (pirati, srazka s krou v severnim
Atlantiku, potopeni americkou ponorkou ....), tak jsem pouzil primo CIF a
FOB. Naopak mi zase zadny z nich nenabidnul FOB letecky, automaticky mi byla
nabidnuta cena "CIF by air (Prague)", takze sorry, na puvodnim si trvam ! :)
A ceny FOB a CIF (tak jsem minil) jsme mnohokrat porovnavali (a ze u
chemikalii na rozdil od elektroniky je casto vysoka konkurence) a musim
rici, ze nechapu proc se male zasilky prepravuji jeste po lodi ...

rekl bych pane Hanzale, ze jste si se zbozim udelal dovolenou na mori :)))))
ale, dvoumesicini dovolena - o tom se leckomu muze jenom zdat, nestezujte si
..
:))))))))

Hezky vikend plny CIFu a FOBu,
Simon Cihelnik