Propojovani LAN siti - prepeti

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:25:09 CET 2004

On Thu, 24 Oct 2002, Robert Kostka wrote:

> Zdravim v konfere!
>
>   resime s kolegou nasledujici problem. potrebujeme propojit tri
> vzdalene segmenty LAN siti do spolecneho switche a ten pripojit na
> server. jedna se o to, ze vedeni bude tazeno venkem do jinych tri
> budov, vzdalenych od switche 30 - 60 metru. z hlediska zmeny
> potencialu v jinych budovach mam strach z prepeti (prip blesku). ma
> nekdo s timto nejake zkusenosti?

Pokud jste dobre pojisten tak proc ne :-) Ale vazne - jestli je to firemni
sit, mela by firma nalezt trochu penez na optiku. Pokud nenalezne, mela
by si nejakym zpusobem zajistit aby ty baraky mely dobre zemneni a dobre
navzajem pospojovane, coz asi nebudou... Ja osobne bych do metaliky
nesel ani nahodou, ale taky hodne zalezi co je okolo - kdyz bude kolem
par vetsich baraku a bude to ve meste pak je pravdepodobnost blizkeho
zasahu mala. V jedne firme ve meste meli administrativni budovu a vyrobni
halu spojenou koaxem (ale byly tam bleskojistky) a dost let zadny problem.
Casem presli na optiku ale z duvodu modernizace, ne ze by jim to shorelo.

>    osobne mam totiz na vec z elektrikarskeho hlediska svuj nazor a
> zrejme jsem jiz nalezl i nejaka reseni (prepetove ochrany), ale ty
> jsou vcelku drahe (cca 2300/kus).

Jen pro zajimavost - budova pedagogicke fakulty v CB ve meste - jeden
barak stary, jeden novy nalepene tesne na sobe, nyni propojene chodbami,
ale drive stavene singl, takze elektricke rozvody jsou oddelene a zemneni
pravedpodobne taktez. Letos v lete tam vedle baraku prasknul blesk a ta
nula v nem uplavala (asi o dost) vuci tomu druhemu baraku. Vysledek -
shorel hlavni switch za 400.000 plus nejake dalsi switche a HUBy a nejaky
prevodnik, spousta PC a jeste vic sitovych karet. Zapomente na to ze TP
karty vydrzi kilovolty.. A pokud vam pak na nejakem dulezitem PC odejde
treba i disk a vy nebudete mit zalohu, muze byt skoda tezko vycislitena
a ani pojistovna Vam nic neda (jste li vubec pojisten - oni nastesti byli)