"Zavora" na 20 az 30 metru.

Frantisek Pospisil ml. frantisek.pospisilml
Středa Březen 17 14:24:35 CET 2004

Dobry den,

  ja jsem nedavno resil problem detekce projizdejiciho auta. To znamena zavora na sirku silnice. Dal jsem tam dve infradiody v serii do vysilace a naproti prijimac SFH 506. Prijimac i vysilac je dost hluboko v krabicce (aby nebyl moc siroky paprsek), clonu vytvari okenko pro LCD displej 3,5 mista. Zadne cocky nebyly potreba. Jednocip ve vysilaci generuje pulsy 36kHz a prijimac to vyhodnocuje. Je pouzit kod podobny jako v ovladaci televize, protoze bylo potreba prenaset jednoduche informace - stav baterky atd. Testoval jsem to myslim do 25m a bylo to porad stejne spolehlive. Zamerovani v terenu taky nedelalo problemy.

  Franta