elektronicky tachometr

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 14:24:19 CET 2004


Skutecnost je trosku jina:
a) tachometr nikdy nesmi ukazat rychlost nizsi nez je skutecna
b) z vyroby nejsou tachometry individualne cejchovany a spoleha se na
reprodukovatelnost vyroby
c) a to je hlavni problem - na auto se muze namontovat x ruznych provedeni
rafku a pneumatik, tak se vychazi z nejnepriznivejsiho stavu, na ktery je
tachometr ocejchovan. IMHO u Skody105/120 byl rozdil u gum cca 4%

Takze napr. u metrologicky overovanych zarizeni (napr. taxametry) se musi
zarizeni cejchovat pro dane pneu, nahusteni a styl chovani vozidla na
vozovce (prokluz). Meri se to na predepsane draze a pro kazdy smer vzlast a
jako kalibracni konstanta se dava prumer.

bye,
     ing. Radek Benedikt (benedikt@lphard.cz)

> Muzu potvrdit. Jednou jsem si myslel, ze jedu 200, ale pokutu jsem
> dostal za 189. Ted mne napada, jestli to neni proto, aby auto zarucene
> "dosahlo" deklarovane maximalni rychlosti?
> >> Pry jsou tachometry schvalne cejchovany tak, aby ukazvoaly
> vic, ze pry aby
> > pak lidi neprekracovali skutecnou rychlost tolik :-) (podle infa z GPS
> > konfery).
> > Na tom neco bude, protoze kdyz jedu s GPS a koukal jsem na
> tachometr, tak ta
> > GPS ukazuje cca o 8km/hod mene... Je to u vozu Peugeot 206.





Další informace o konferenci Hw-list