DSP od Analog Devices (ADSP-2181) a faxmodemove algoritmy...

Pavel Krejci krepa
Středa Březen 17 14:24:17 CET 2004

> Ja ten KIT mam taky a chtel jsem s tim udelat nejake priklady do vyuky. Smyslem melo byt ukazat uplne zakladni principy DSPcka
tak, aby stredoskolak pri vysloveni zkratky DSP, mel v hlave nejakou predstavu. Narazil jsem prave na uvedene slozitosti. Kdybych
mel na vyuku DSPcka celorocni samostatny predmet, verim, ze by se s 2181kovym kitem dalo udelat par zajimavych veci. Kdyz to ale
potrebujete jen jako kratkou ukazku toho, co je DSP, znamena to silenou dobu se ve vyuce venovat z hlediska vlastniho principu
naprosto nepodstatnym vecem (napr normalizace cisel).

No nevim nevim, ale treba u nas  na radioelektronice ucime texas C54x taky pevnoradnkovej
a zadny problemy s filtrama nejsou, akumulator je 40b operandy 16, takze nejake pretykani....
Jen se musi koeficienty filtru nakvantovat spravne. Mam rozchozenej utajovac reci
s preklapenim spektra a je tomu po zakodovani a rozkodovani v pohode rozumet. Modulacni
sinusovka se generuje rekurentne v signalaku. Filtry jsou tam taky a zadny normovani nepouzivam.
Ano je mozne, ze pak nemam celkovy dynamicky rozsah 16b, ale nac taky, nebude to mit ani ten walkman.
Delame i modulator/demodulator FSK, taky bez normovani a taky beha....
Navic pokud se zvoli vhodna struhtura filtru, je napr. matlabem overitelne, ze omezeni
koeficientu na 16 (i 14b) v podstate nema moc velky vliv...
Samozrejme, ze to chce spis pracovat s filtrama FIR. U IIR muzou za jistych okolnosti nastat
problemy typu nulovy limitni cyklus apod.

Pavel Krejci