Mereni tepla v zasobniku vody + max delka SPI

AZE aze
Středa Březen 17 14:24:08 CET 2004

V jedne hodne stare knizce co mam doma vyslo najake zapojeni tohoto
zarizeni analogove s ruckovym merakem. Nevim ale, jak moc to muze byt
funkcni.

Ondrej Tesar

pvc> Zdravim vsechny.

pvc> Rozhodl jsem se ( po seznameni se s cenami rybarskych echolotu), ze nejake
pvc> podobne zarizeni
pvc> postavim sam svepomoci. Nejsem tak najivni, abych se poustel do echolotu
pvc> jako takoveho
pvc> ( na moje zkusenosti prilis narocne, mozna nedostupnoost soucastek i daleko
pvc> vyssi cena), ale chtel
pvc> bych postavit zarizeni na mereni hloubky vodniho sloupce prave metodou
pvc> "echo".
pvc> Mym problemem je se rozhodnout spravnym smerem ve volbe:

pvc> 1) merit IR svetlem ( vyhoda snadneho oddeleni od vody, ale vrati se neco po
pvc> urazeni 10m kalne vody?)

pvc> 2) zvukem cca 20kHz (vyrobit membranu nap? z plastu, a tak vse oddelit od
pvc> vody - zatim me nenapadl snimac)

pvc> 3) ultrazvukem  ( myslim, ze prodavane zdroje ( snimace)jsou 40kHz, problem
pvc> v oddeleni od vodniho prostredi)

pvc> To jsou zatim veci ktere me napadly, pricemz neznam (ani v tabulkach nemam)
pvc> rychlost sireni jednotlivych velicin ve vode a prostupnost. Ani moznost
pvc> odrazu ode dna nedokazu nejak odhadnout. Pomohli by mi jakekoli informace v
pvc> tomto oboru, prip. podobne konstrukce, jine nazory na vec.

pvc> Jo, uvazoval jsem mereni tak do 10m hloubky presnost cca 10cm.

pvc> Diky za cokoli co me posune dal k vysnenemu cily :)   prichy@volny.cz