jaky laser na vyrobu DPS

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:23:53 CET 2004

Prominte, ze stouram, ale neni lepsi prefiknout lihovy centrofix s hrotem
0,5mm napul, nacpat ho do puvodniho cerveneho pisatka? Uz jsem s tim
nakreslil (s tou jednou pulkou) docela dost, staci jen tak 10min pred
kreslenim tam dat mensi kapku lihu a muezte jet. Uz ho tak mam asi rok a
bez jakychkoli problemu. Vysledky jsou perfektni (FeCl3), daji se delat i
cary mezi vyvody IO (s upravenymi pady).

Abyste se nevydal cestou JdC (tak tudy ne, panove!)

JL.

----------
Odes?latel: Ond?ej Jakub??k <ojakubcik@seznam.cz>
Ja se ted chystam na neco podobneho, ale budu odparovat
vosk misto medi a pak to dam vyleptat. K tomu by mi mohla
stacit zarovka (40W, takova miniaturni na 12V) se zrcadlem
a cockou. Pri spravne kalibraci by to snad mohlo delat i tenke
mezery. Nebo by to slo mozna i obracene, nasypat na desku
rozemlety voskovy prasek a ten potom prevest na souvislou vrstvu
pomoci tepla (roztaveni). Tady bych asi pouzil metodu tzv. zone
melting -- metoda pouzivana pro rust monokrystalu. Ta
spociva v tom, ze se dana latka ohreje na teplotu tani - 15 st.
Latka potom netaje v celem objemu ale jen v miste, kam
dopada svetlo, pripadne kde se dotyka zahrata jehla.
Pokud se mi to povede, dam urcite vedet do konference.
Ale bohuze cas je muj nejvetsi nepritel, takze nevim, kdy se k
tomu dostanu.