H bridge

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:23:48 CET 2004

Obecne je resenim zpozdit buzeni transistoru tak, aby nedochazelo k
"prekryvani" pulsu u protilehlych vetvi a tim vlastne ke zkratovani zdroje.
Moznosti je cela rada (jednoduche RCD cleny atd.), volil bych ale asi upravu
signalu na urovni generovani. Zkusil bych napr. RCD clen a Schmittuv
KO/hradlo pro kazdy kanal. Tak jak je uvedeno transistory rozhodne pripojit
nelze, protoze jejich spinaci doby jsou proti zpozdeni hradla podstatne
delsi....

Jirka

----- Original Message -----
From: "Sula Milos" <milos.sula@oku-su.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, November 25, 2002 11:54 AM
Subject: H bridge

> Cau
> postavil jsem si mustek podle nasledujiciho schematu
http://www.ppc4all.com/hw/mustekcir.jpg, (7404 + BD139 + BD140, vstupni
frekvence 2MHz obdelnik). Bohuzel i pri odpojene zatezi v mustku se mi
tranzistory prehrivaji. Zjistil jsem, ze to je
> 1. Kvuli zpozdeni invertoru cca 16ns (na vstupu je log1. ale na vystupu je
jeste cca 16ns take - vsechny tranzistory jsou sepnuty) - toto zpozdeni by
snad mozna ani nevadilo
> 2. Pri saturaci (sepnuti se da urychlit zmensenim R4 R3) - a hlavne pri
zavirani tranzistoru dochazi k velkemu zpozdeni oproti vstupu na bazi viz.
http://www.ppc4all.com/hw/HBRIDGE.gif zhruba o ctvrtinu periody signalu.
Nekdo mi tu radil, ze staci dat na baze tranzistoru Q3 a Q4 dat odpor na
+12V a na Q1 a Q2 dat odpory na zem. Bohuzel to na cinnost nema zadny vetsi
vliv :(.