Nabijecka s MC33340

Dusan Dolezal dusan
Středa Březen 17 14:32:57 CET 2004

Ano, ja jsem to spatne napsal, samozrejme problem nebude v MC33340 ale v
zapojeni. To je dan za jeho jednoduchost. K tomu co jste napsal asi neni co
dodat. V datasheetu je i zapojeni se spinanym zdrojem proudu s MC34166,
mozna by stalo za uvahu ho vyzkouset (jestli bude ovsem rozumne dostupny),
ne kvuli tomu jednomu clanku, ale spis proto, ze pri te linearni stabilizaci
to pekne topi. Mam nabijeci proud 0.8A, docela slusny chladic a jsou to
pekny kaminka.

Jinak kvuli ruznemu poctu clanku je tam prave ten delic, ktery to de-facto
"normalizuje" na jeden clanek, takze by to melo vypinat porad stejne
(samozrejme za predpokladu, ze jsou clanky zhruba stejne vybite). Co se tyce
NiMH, asi hodne zalezi na typu. Ja si ted hraju s clanky trochu vic a
nechavam si behem nabijeni malovat nabijeci krivku. Jedine NiMH, ktere jsem
zatim testoval, jsou Panasonic 1600MAh a tam je docela vyrazny pokles napeti
i pri nabijeni proudem 0,5C.

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On
Behalf Of zaloha
Sent: Monday, May 13, 2002 10:24 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Nabijecka s MC33340

Tedy, ze se do toho vkladam:

Neschopnost uvedeneho zapojeni nabijet jeden clanek velmi pravdepodobne
nespociva ve vlastnostech MC33340, ale ve zpusobu ovladani a ve vlastnim
zapojeni proudoveho zdroje. Beru-li v uvahu saturacni napeti vystupu
FAST/TRICKLE (1V), dale ubytek na D4 (rekneme 0,6V) a k tomu jeste prictu
zakladni vystupni napeti LM317 (1,25V), jsem nekde na Uvyst = 2,85V, pod
ktere se jaksi ve vypnutem stavu zdroje nelze dostat a tedy stale proteka
nabijeci proud.... Povazuju celkem za zazrak, ze to zacalo chodit se dvema
clanky (maji pri rychlonabijeni v plne nabitem stavu nekde na vrcholu
charakteristiky dejme tomu temer 1,5V, takze je to "o fous")....

Pri vhodne vyresenem vyse uvedenem problemu (tedy proudovy zdroj bude mit
pri vypnutem stavu na vystupu skutecne nulu) by to onen jeden clanek melo
zvladat (necetl jsem ale cely datasheet, takze nevim, jestli nebude zadrhel
jeste nekde jinde). On je vubec trochu zjednoduseny pristup v tom, ze obvod
neni prostrednictvim programovaciho vstupu informovan o poctu nabijenych
clanku, takze -dU/dt zustava konstantni (ony 4 mV?) a bude se tedy ponekud
lisit bod vypnuti prave podle poctu clanku. Dalsi sporna vec je pouzivat
poklesu napeti pro NiMH - rada pramenu tvrdi, ze k nemu u NiMH nedochazi bud
vubec, nebo je nevyrazny.... Napr. MAXIM ma pro NiMH obvod MAX712, ktery
vypina pri dU/dt = 0. Bude asi hodne zalezet na konkretni znacce aku a tez
na velikosti nabijeciho proudu.

Jirka