RAID a IRQ: podekovani a vysledky

J. Polívka jpolivka
Středa Březen 17 14:31:57 CET 2004

V kazdem pripade bych to zkusil se zakazanym PnP v tomto pripade i manual
nastaveni, pokud to deska umoznuje.
Sezente si nejakou utilitku na mereni toku dat na HD. RAID bych se snazil z
toho gulase na IRQ 11 vyseparovat. Ono to fungovat muze, ale kde jsou vetsi
toky dat, tak jsou se sdilenim problemy. A RAID si clovek porizuje ze dvou
duvodu. Za prve bezpecnost dat - zde to nemusi vadit. Za druhe rychlost
napr. pri ukladani videa - tady uz to sdileni muze velmi vadit. Ted nemam
ani tak na mysli ukladani z TV karty. Vetsina jich to ma docela osizene a
ten datovy tok neni zase az tak kriticky.

IRQ se da menit prehozenim do jineho slotu a obecne plati,ze nema prilis
smysl menit preruseni softwerove ve WIN. Sloty byvaji hardwerove provazane a
na ruznych deskach to muze byt ruzne.
Obecne vetsinou plat?, ?e prvn? PCI slot vedle AGP sd?l? p?eru?en? s
grafikou, druh? PCI slot sd?l? p?eru?en? s integrovan?m secondary IDE
?adi?em, t?et? v?t?inou b?v? voln? a sem bych dal kartu, ktera nema sdilet
preruseni.
Ovsem univerzalni navod to neni.
Vyrobce uvadi temer kazdy mesic nove desky a tomu odpovida i podpora. Tech
variant s ruznym HW je tolik, ze se vetsinou delaji jen testy s pametmi
velkych vyrobcu a ty se pak doporucuji. Zkusenosti je pak potreba hledat u
uzivatelu na forech.

Jindra Polivka
jpolivka@mbox.vol.cz