RAID a IRQ: podekovani a vysledky

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 14:26:09 CET 2004

> Protoze by nekteri z Vas mohli v budoucnu mit podobne problemy s dovolenim
> se s Vami podelim o sve zkusenosti: tedy jeste jednou - MB Asus A7N266 a
> radic Sil 680 Medley RAID IDE 133
>S prerusenim je to jeste pikantnejsi. Ve Win98 sice instalace
>probehne, ale vzhledem k avizovane pritomnosti TV karty (4 virtualni
>zarizeni, dve vzajemne sdilene vyzadujici IRQ), SB 5.1 (ctyri zarizeni, dve
>IRQ, z toho jedno vynucene sdilene na LPT) a sitove karty (grafika je
>integrovana) sdili IRQ11 celkem pres 10 zarizeni (ano ctete spravne) vcetne
>radice RAID !!!!

PnP je v tomhle pripade uz mimo hru, ty IRQcka obstarava neco, co se jmenuje
ACPI. Nekdy je to schovane pod BIOSem ve volbe PnP OS. Ano, ACPI sice je
nastupce APM, ale nejen to. Nekolikrat jsem s timhle bojoval, starsi nebo
natvrdlejsi karty sdileni IRQ nezkousnou nikdy, a vetsinou stalo za pokus
zakazat ACPI (potazmo PnP OS, pokud ten board ma ACPI) a znovu detekovat HW.
Tj bud znovu instalovat Wokna nebo smazat Spravce zarizeni skoro celeho a po
restrartu vsechno znovu opatrit drivery. Nekdy se nasly dokonce zarizeni pod
jinym nazvem, nebo se (typicky modemy) nedaly vubec ani jinym zpusobem
rozchodit.
Zakazat ACPI znamena IMHO navrat ke starsim, ale znamejsim technologiim PNP
a APM
Na druhou stranu, Wokna, ktera pouzivaji WDM drivery (tj WIN98SE,XP, snad
W2K) by to ACPI mely uz umet pouzivat. Jen je nutno pouzivat PCI karty
presne podle norem PCI, pokud mozno novejsi

Vena Kovar