polomrtvy aku v aute

jezek jezek456
Středa Březen 17 14:30:50 CET 2004

polomrtvy aku v aute - (stastne(?)) dokonceni

totez na webu plus par fotek "relatka":
http://www.sweb.cz/jezek456/auto_aku/index.html

POZOR nasledujici text je
  a) ukecany
  b) obsahuje explicitni sceny z jednani s autoelektrikarem

tak to vypada, ze je to konecne v poradku, uz nemusim tlacit a stat z kopce.
dekuji samozrejme vsem, kteri mi onehda radili, vase namety v kosi
neskoncily

pouceni pro kutily:
- celou dobu mi kontrolka lhala do oci, ze dobijeni je v poradku
- pri pusteni vsech spotrebicu musi altak stale dobijet, napeti 14 - 14.4V
- proud zmerite snadno multimetrem (200mV a 2000 mV)
(ten muj: z baumaxu za 200,-) pichnutym na ukostrovaci kabel. ocejchoval
jsem to zarovkou ze svetlometu
- kdyz odstranite zavadu startovani, objevi se policajt a da vam boticku
(napsali jsme na MU, ze parkoviste by bodlo a oni nam vysli vstric a
namalovali zlute cary a ostruvek :-)

uvod:
- obcas to nenastartovalo, aku byl totalne mrtvy, ve starteru to nebylo

story:
- opravar rekl, ze je male dobijeci napeti a ze je to asi povolenym remenem
- remenem to nebylo, to by piskal, bylo jasne, ze si musim poradit sam
- k uzemnovacimu kabelu jsem pripojil multimetr z baumaxu, a ukazalo se, ze
kabel je krasny bocnik s prevodem 1mV = 1.5 A
parada, natahl jsem drat (tlusty zvonkac) k volantu (cca 3 m) a ono to
kupodivu porad ukazovalo
pohled na "ampermetr" stal za to [mV]:  start -330, tlumena svetla -20,
dalkova -40 atp.
dobijeci napeti bylo opravdu nejake nizke 13.4 - 13.9 trochu to dobijelo
(cca 3-5), po zapnuti svetel nekdy 3 jindy 0.
rekl jsem si to budou ty uhliky, co me napadly jako prvni (pravda prvne to
byly uhliky starteru, nyni jsem mel na mysli alternator)
rozebral jsem alternator a uhliky byly fakt v cudu
koupil jsem nove a snazil jsem se pri te prilezitosti podlezat opravarovi:
"mel ste pravdu pane ..., opravdu to nedobijelo"
presel to mlcenim,ani neodpovedel na pozdrav (penize si vzal); asi jsem
prilis drzy
dal jsem tedy nove uhliky, (bohuzel pevny celek vcetne regulatoru, pardon,
"relatka") a jal se radovat, ze je hotovo - napeti stouplo, proud klesl, pak
stoupl, pak zase asi klesl a zase jsem tlacil
zasel jsem za aukumulatornikem, ktery mi sdelil odbornou expertizu
(podporenou nejakym merenim): "ten ma dost"
koupil jsem novy akumulator a ...
od te doby jezdim, a doufam, ze to nezakriknu
uf