LCmetr z HW serveru

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:25:49 CET 2004

> Na 99% ano.

Ano, styroflex je obchodni nazev pro polystyren.

> Asi nelze rici, ze polypropylen je vzdycky lepsi, ale vykazuje minimalni
dielektrickou absorpci, coz je tusim svazano se zmenou kapacity vlivem
prilozeneho napeti. Polystyren ho zase predci v cene a treba i v jinych
vlastnostech.

Polystyren ma mensi tg delta a muze jako dielektrikum fungovat do podstatne
vyssich frekvenci, ma myslim tez mensi teplotni soucinitel permitivity, na
druhou stranu ma snad mensi absolutni permitivitu a urcite mensi teplotni
odolnost. Strucne receno: polystyren se pouziva spis pro "signalove", presne
a stabilni kondenzatory az do VF, polypropylen zase spis pro vykonove
(impulsni) kondenzatory v oblasti strednich frekvenci.

Pro blizsi informaci doporucuji treba TESLA: Konstrukcni katalog - pasivni
elektronicke soucastky z r. 1991 (zlutohneda pomerne rozsirena kniha), kde v
zadni casti je nekolik teoretickych clanku na pribuzna temata. Dobry zdroj
je tez treba http://www.faradnet.com.

Jirka