jsem v soku: Rozklad vody - spatnej prijem dat do uschovny

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:47 CET 2004

> Bohuzel zde opravdu nejde ani tak o studenty. Navic soucasti licence ma
byt
> i jakasi light verze tehoz SW pro studenty.
> Ale skutecne to znam z praxe. Proc by skola kupovala do laboratori 10ks
> tehoz, kdyz si muze koupit jednu licenci a rozkopirovat ji na 10
> pracovist??
> A kdyz si  doma student plnou verzi c*r*a*c*k*n*e, alespon se neco nauci a
> treba bude po svem zamestnavateli pozadovat tentyz SW.
> Karel Odehnal

Nebudu posuzovat odolnost hw klice ke cracknuti softu, to je tema na dlouhe
debaty a jak jsem zjistil (viz. P.Cerven: Cracking a jak se proti nemu
branit, Comp Press 2001) az zas tak to problem neni ani u spickovych hw
klicu ...
Co me zaujalo, je Vase tvrzeni, ze skola si koupi jednu licenci a provozuje
potom soft na deseti pracovnich stanicich.
Z hlediska vyrobce softu je to urcite trestuhodne a je to zlodejina jako
jakakoliv jina. Ale podivejte se na to i z druhe strany:
Skola neni ziskova ani zisk (mineno primy financni, ne vzdelani mladych
lidi) produkujici organizace. Nevidim sebemensi duvod, proc by za takovou
reklamu a takove zneuziti (a tento termin pouzivam zamerne) vychovy mladych
k podpore vlastniho sw mela platit. Ano, reknete ucebni pomucka jako
jakakoliv jina. Ale je tomu skutecne tak ? Opravdu si myslite, ze pokud
mlady clovek bude ctyri roky sedet u stejneho OS nebo softu, ze to neni
velmi rafinovany trik a podvedoma vnucena podpora a ze dotycny bude mit po
ukonceni studia mnoho duvodu sahnout po skale produktu a vybrat si ? A to i
pres cetne a chvalyhodne slevy ? Odpoved ne, by byla krajne pokrytecka
neveril bych uprimnosti Vasich slov ...
Muj nazor je, ze skoly by mely dostavat, vzhledem k velmi diskutabilnimu
postaveni softu mezi ostatnimi ucebnimi pomuckami OS a sw zdarma. A to
zcela. Kazda firma by mela mit vlastni zajem, kdyz to se svym produktem
mysli vazne, ho skole dat k dispozici, aby si kazdy student sam rozhodl za
podpory pedagogu (v idealnim svete velmi informovanych) o kvalite a budoucim
pouzivani toho konkretniho, ktery ho zaujal.
Kazdy chytry vyrobce softu prece vi, ze  lepsi reklamy nez vlastni
presvedceni uzivatel o dokonalosti produktu neni.
... a vydelavani na neziskovych organizacich (skoly, ruzne nadace, kam
prispeji a oni koupi auto pro invalidy a poradne vydela zase dealer :))) )
je sprostota nejtezsiho kalibru ! Je to spicka ledovce pod vlajkou "neucta
ke vzdelanosti a vzdelavani".
Hezky den, Simon Cihelnik