Rozklad vody - palivove clanky

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:46 CET 2004

> Jiz jsem v kontaktu s americkymi vyrobci membran a snazim se dostat
> membranu jako vzorek k prvnim pokusum, stejne tak jako mam informace o
dostupnosti platinove cerni a cene a i Nafionu 117 ale v kapalne verzi a
nevim jak se z neho vytvori membrana jeho cena ja vysoka na experimenty a
dokud mi nebude jasno tak z?sk?v?m zkusenosti a lidi kteri o tom neco vedi a
udelaji.

To mate jako s membranami pro ISE, pouze se dodavane (alkoholicke) roztoky
nafionu 117 nechavaji za ruzneho tlaku na ciste sklenene podlozce
"oramovane" sklenenym bezednym valcem se zabrousenymi okraji uvnitr tohoto
prostoru odparit. Vznikne tak "kolecko" vhodneho prumeru (podle pozadavku).
Z neho se vykroji membrana pozadovaneho tvaru. Podle mnozstvi naliteho
roztoku ziskate tloustku membrany. Pokoveni, jak jsem Vam psal, je sice
amatersky mozne, ale nikoliv pro toho (treba ale zrovna ne Vas pripad :) ),
kdo slysel o chemii naposledy pred -ceti lety :)
Pokud nevadi pritomnost "vedle" pripravene Pt-cerni, lze samozrejme tesne
pred zaschnutim, nanest jemnou vrstvu platinove cerne. Ale ! - pocitejete s
mnohonsobne nizsi aktivitou teto platiny a navic bude tato kovova vrstva mit
podstatne vyssi merny odpor, coz muze negativne ovlivnit impedanci zdroje.
Sam jsem velice zvedavy, jak Vam to bude fungovat, pokud si vzpomenete,
prosim Vas po uspesne realizaci o nejake informace ...
Hezky vikend, Simon Cihelnik