Vyroba elektriny - modry krystal - skeptik

Jakub Šerých serych
Středa Březen 17 14:31:52 CET 2004

Taky jsme v tom namoceni, ale dela to kolega, takze nevim uplne detaily.
Jde o to, ze nekdo zafinancuje pro vybrane skoly slunecni clanky a k
tomu snad nejaky akumulator a menic na 220V. Tim se bude napajet
zarovka, ktera ma svitit na nejakem viditelnem miste. Zaroven je k tomu
tabule, na ktere na displeji bude videt nejake udaje o tom, kolik
energie se takhle vyrobilo (a hned zase zcela nesmyslne spalilo).
Doufam, ze jsem to prilis nezkreslil.
Me osobne na tom projektu hodne vadi ten konzumni pristup. V praxi to
vypada tak, ze skola zakresli misto, kde to umisti, nekam to posle, oni
(nevim presne kdo) vse dodaji, takze skola prisroubuje cca ctyri vruty,
a nekde na chodbe se objevi jakasi tabule s udajem, kolem ktere budou
zaci se svacinami v ruce chodit uplne stejne nevsimave, jako by tam
nebyla. Ja bych si predstavoval minimalne sber a vystavovani dat nekde
na webu, nejake merici aktivity pro zaky, nejake uzitecnejsi vyuziti te
energie atd. atd.

				Jakub Serych