Re: Proporcionální a neproporcionální RC souprava

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 14:30:45 CET 2004

Urcite Vam nechci PIC12C508A tlacit nasilim, ale pokusim
se o to :))))).

Tak jak je zapojen, je delka pulsu dana kondenzatorem,
ktery se nabiji pres odpor, takze delka pulsu zavisi na nem
a na potenciometrech a seriovem odporu k nim.
Experimentovani s delkou pulsu je tady tedy velice jednoduche
zmenou jedne kapacity. S originalnimi hodnotami to tedy
sedet nemusi, ale s jinymi by to mohlo sedet, tedy pokud
se pouziva stejny princip i u Vaseho auticka.

Jde o to, ze se nabiji kodan z vystupu z PICu a az dosahne
urovne napeti, kdy procesor vezme ze vstupu uroven H a pak
vyrobi vystupni puls, cimz vybije kodan, preklopi vystup do
vysoke impedance (na vstup) a zapoji do H dalsi vystup.
Tedy ten PIC tady dela neco, co by se dalo asi nazvat nejlepe
jako sada 4 monostabilu v serii spoustenych astabilem s jednim
spolecnym kondenzatorem pro vsechny monostabily. Opakovani
sekvenci je sice dano pevne, ale zase na tom tolik nezalezi.

Jiste, ze kdyz to bude pracovat uplne jinak ani tranzistorove zapojeni
nepomuze, stejne by se pak muselo zapojeni udelat uplne jinak.
V pripade potreby oscanuju materialy z roku 1988, kde je resena
cela RC souprava - jak jinak naprosto klasicky :).

Takovy "normalni" koder je treba NE5044, myslim ze bych ho mozna
nekde doma take vyhrabal. Kousek datasheetu najdete treba na:

http://www.mh.ttu.ee/risto/rc/electronics/ne5044.htm

Kdyz date hledat NE5044 treba na http://www.google.com , coz jsem
ted zkusil, vypadne docela dost ruznych odkazu, takze neco zajimaveho
by se v nich jiste najit dalo.

Jinak dekoder je NE5045, ten bych urcite nenasel, dekodovani se opravdu
vyplati udelat jednoduse, treba jak bylo v jiz uvedenem linku na prijimac.

Jinak behem napsani teto zpravy jsem si trosku zahledal a tak by se Vam
mohlo zalibit treba toto poctenicko, ve kterem jsou jiste odpovedi i na to,
na co jste se jeste zeptat nestihl.

http://www.veetail.com/HowRCworks.html

Urcite se na to podivejte, ty obrazky z osciloskopu - proste nadhera - jen
jsem to nejak cele neprecetl, prece jen to zase neni nic noveho,
takze jsem to jen polaskal ocima :))).

--
Jiri Bezstarosti

----- P?vodn? zpr?va -----
Od: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@k-net.cz>
Komu: <hw-news@list.gin.cz>
Odesl?no: 15. b?ezna 2002 19:56
P?edm?t: Re: Proporcion?ln? a neproporcion?ln? RC souprava