polomrtvy aku v aute

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:20 CET 2004

Oh, tou demagogii jsem nemyslel Vas, jsem na to slovo
jen desne alergicky :). To opravdu nebylo na Vas, pokud
to tak citite, samozrejmne omluva.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: MK [mailto:info@mcu.cz]
Sent: Friday, March 22, 2002 5:14 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: polomrtvy aku v aute

> Jak ktereho :).
>
> To nebude o drahych remeslnicich, ale o pocitacovych
> "odbornicich", kteri jsou ochotni jit pod cenu a kazi
> ceny vsem ostatnim svou neschopnosti najit si slusne
> placenou praci ... Sorac, ale je to tak. (V pripade
> levicoveho smysleni prosim pouzijte obvykle slovo
> "DEMAGOGIE".)
>
> Mysleno bez urazky, spise k zamysleni, reakce prosim
> primo ke mne, at to tady zase nekvete, ale tohle jsem
> si odpustit nedokazal.
>
> POCITACOVY EXPERT BUDE MENIT UHLIKY !

Vzhledem k tomu, ze slovo "demagogie" jsem pouzil ja, je na me abych vse
uvedl do azuru.
Nejde o levicove smysleni (kdo me zna, by si tohle nedovolil vypustit), jde
o vseobecny pristup k spotrebnimu (konzumnimu) stylu zivota. V mnoha vecech
mate pravdu, ano diky levnym (ale ne vzdy nekvalitnim) vecem ma temer kazdy
pristup k mnoha vymozenostem. Ale na druhou stranu mnoho vynikajicich
odborniku si rve vlasy nad vytvory, ktere musi vypustit do sveta.
Nad vytvory, ktere jsou prave diky tvrde konkurenci osizeny a zjednoduseny.
Pokud to bude dano filosofii firmy, kde dany clovek dela, budiz. Ale pokud
jsou k tomu lide vedeni obecne, je to podle me na povazenou. Kde mate
zaruku, ze onen drahy a podle Vas tedy kvalitni vyrobek, nebyl zhotoven
podle stejne filosofie.

Vse je o penezich a potazmo o case. Ano ja si klidne pujdu vymenit uhliky.
Ne proto, ze chci usetrit par stribrnych, ale proto, ze tim usetrim cas.
Pred casem mi nekdo ukradl vsechna kola z temer nove Octavky. I nelenil
jsem, zavolal servis, nechal auto nalozit s tim, ze si druhy den pro nej
dojdu a vse bude OK. Jake bylo me prekvapeni, kdyz odborny (autorizovany)
servis se mi druhy den pokusil predat auto, kde byly ulomene zasterky a
nedodelano par dalsich drobnosti. Vse se snazil okecat. Takze pouceni, nez
obihat servisy a snazit se najit spolehlivy, radeji to za desetinu casu
udelam sam. A urcite se nebudu citit jako levicak, ale jako blb, ktery zije
v dobe, kdy se lze spolehnout temer vyhradne pouze na vlastni praci a
kvalitni zbozi(sluzby) si nekoupite ani za dlouhy prachy.

Za prvni republiky tu tez vladl kapital, ale pristup lidi (firem,
zivnostniku) byl ponekud jiny. Tehdy se cenila dobra prace. Dnes se pomalu
vice ceni, pokud umite neco udelat na te pomyslne sede hranici mezi kvalitou
a zmetkem. Nejde preci o to, ze dany vyrobek ma slouzit na veky, ale o to ze
ma mit alespon nejakou zivotnost a funkcnost za urcitych podminek.  Ted mi
prave lezi na stole (pod stolem) dvacet prumyslovych PC - svicarsky vyrobek,
a hle oni nefunguji. Vyrobce si zjednodusit resetovaci obvod a mikroprocesor
nekdy nabehne, nekdy ne. A to se nejedna o spotrebku, ale o desky urcene pro
rizeni technologie za pomerne tvrdych podminek a hlavne drahe (600 euro). Jo
asi i v tom svicarsku maji levicacke smysleni, hi.

MK