AW: Svietivost bielej diody

Kaliciak, Richard Richard.Kaliciak
Středa Březen 17 14:29:59 CET 2004

Ahoj!

LED-ziarovky na 12V sa predavaju, napr.
http://www.reichelt.de/Info.html?PGEfYcN87IIAAA4cHeQ+K5+0+50+LED%2012V%200%2
C7W+++++artnr
(keby ten link nefungoval, tak sa to da najst v sekcii "solartechnik")
Udavana svietivost je 11 Lm.
Na porovnanie
http://www.reichelt.de/Info.html?PGEfYcN87IIAAA4cHeQ+K5+0+50+SOLSUM%20ESL7++
+++artnr
ma udavanu svietivost 320 Lm.

Zhrnutie:
60W ziarovka
= 1 * 12V/7W , 320 Lm
= 30 * 12V/0,7W, 330 Lm, 21W spotreba.

Vyhodnejsia bude ta 12V usporna ziarivka.

Richard Kaliciak

-----Urspr?ngliche Nachricht-----
Von: STRAKA, Matus [mailto:magpie@pobox.sk]
Gesendet am: Mittwoch, 13. M?rz 2002 08:36
An: HW-News
Betreff: Svietivost bielej diody

Ahoj,

potrebujem riesit osvetlenie jednej chaty, kde nie je elektrina. Jediny
zdroj energie mozu byt prinesene (12V olovene) akumulatory. Z toho treba
napajat niekolko (malo) zdrojov svetla - doteraz pouzivana 20W ziarovka z
auta prestava vyhovovat (kvoli ucinnosti). Skusali sme 12V ziarivku (8W),
ale svetlo za moc nestoji. Jedna cesta je vydat sa cestou menicov a
ziariviek (napr. uspornych na 220V), co je dost zlozite, pripadne prestavat
menice na klasicke ziarivky.

Druha cestu su led diody. Su dostat uz aj biele. Podla katalogu maju
svietivost asi 6,8 cd (kandela). Otazka znie: Aky to ma svit v porovnani s
klasickou ziarovkou? Kolko diod budem potrebovat na nahradu napr. 60W/220V
ziarovky? Velku uhlohu tu samozrejme hra vyzarovaci uhol diody (20 srad?),
ale to ma az tak nezaujima.

Skor by ma zaujimalo, prepocet medzi cd (kandela) a lumen (vzorce mam), ale
aplikovany na realne pouzitie (a porovnanie zdrojov svetla v praxi).
Najjednoduchsia cesta by asi bolo zakupenie bielej ledky a pohrat sa s nou
... lenze jedna stoji 100 Sk a na urcenie svietivosti bude jedna malo :-(

Za vsetky pripomienky vopred dakujem.

Mt