Svietivost bielej diody - dobijeni aku

Karel Kulhavy clock
Středa Březen 17 14:29:59 CET 2004

On Wed, Mar 13, 2002 at 08:21:19PM +0100, pf wrote:
> Ten savoniuv rotor, by na dynamo z kola musel stacit. Rozrezat stary sud a
> pridelat to na nejakou osu by nemel byt problem. Ve volne chvili to asi

Jo zkousel jsem to delat hodne male z papiru a spejle a je to jak zive
- clovek trochu foukne a sotva to udrzi v ruce. Dejte okraj jedne pulky
valce do tredu te druhe.

Nekdo pry mel 3 sudy na sobe (pootocene) a dalo to 1kW (do alternatoru z auta
pres prevodovku udelanou z diferencialu od auta). Ale URL si nepamatuju ani
silu vetru pri ktere to dalo 1kW.

Kdyz pojedete tramvaji kolem Prazske trznice tak v te zatacce maji tyhle rotory
male na konci kominu. Nevim proc tam jsou ale je to ono a jak se trochu pohne
vzduch tak se to toci jak dive. Na elektriku to nebude. Mozna aby to nejak
podporilo ten kour ale tomu ja nerozumim.

Savonius ze vsech rotoru chodi od rekordne nejmensi rychlosti vetru. Vitr u
zeme je pomaly (proti napr. na vrcholu stozaru velke vetrne elektrarny) a tak
to je vhodne pro vas.

--
Karel 'Clock' Kulhavy