RS-232

Martin Sveda sejda
Středa Březen 17 14:28:54 CET 2004

Pokud se jedna o komunikaci podle normy RS-232C,
tak prenos zacina tzv. startbitem. To je bit, ktery
slouzi k synchronizaci prijimace. Zacina zmenou
log hodnoty z 1 na 0 (napetove je to skok z -12V
na +12V). Obvykle ma delku 1-2 normalnich bitu.

Pak nasleduje 8 datovych bitu (nekdy plus paritni)
a nakonec se pridava tzv. stopbit.

Stopbit slouzi k tomu, aby dalsi ramec mohl byt znovu
rozeznan zmenou urovne z -12V na +12V. Delka stopbitu
je zavisla na tom, jak jsou zarizeni mezi sebou dohodnuta.
Vice stopbitu se pouziva, pokud prijimaci zarizeni
vyzaduje pred prijmem dalsiho znaku urcitou casovou
prodlevu.

Ale stopbit ma vzdy jen jednu logickou uroven,
zadne stridani 0 a 1.

Pokud vas ser. komunikace zajima vic a chcete se napr.
dozvedet, jak presne probiha hw rizeni toku dat,
nebo vubec neco o ser. komunikaci obecne,
kouknete se na me stranky, je tam volne ke stazeni
muj semestralni projekt (Komunikacni subsystem mobilnich
robotu - prvni pulka diplomky).

Je to ve formatu PostScript, na pozadani prevedu do PDF.

			S pozdravem

--
                                         Martin Sveda

		      email:        sejda@kn.vutbr.cz