Vyroba elektriny - modry krystal - skeptik

Miroslav Soltisik soltisikm
Středa Březen 17 14:28:27 CET 2004

>podle me to je nesmysl
>kvalitni fotoclanek pokud ho mechanicky neznicite ma neomezenou zivotnost,

Bohuzial, nie je to pravda. Degradacia fotoclanku je problem aj na
Zemi. Uznavam ze na druziciach je to este vacsi problem.

> pokud bydlite nekde kolem rovniku kde sviti vecne slunce
Bol som na rovniku a zistil som ze existuje noc, presne ako u nas.
Len prechod den-noc(a naopak) je na moj vkus prilis rychly.:-)

Nie je rovnik ako rovnik. Dolezity je pomer slnecnych dni ku
vsetkym dnom v roku. Tento pomer je velmi vysoky napr. v Kalifornii.

>tak o tom nema cenu ani diskutovat energie vlozena na jeho vyrobu se vrati
a dokonce i vyplati a urcite na tom neprodelate

Predpokladajme ze je to pravda:
- vsetky energeticky narocne vyroby by mali byt
v rovnikovej oblasti (prebytok energie) (lacna pracovna sila ako bonus)
- v miernom pasme neexistuje problem s energiou pocas dna
- akcie firiem vyrabajucich fotoclanky maju vyssie ceny ako ropne
spolocnosti
 (elebo aspon lepsie P/E)
- ludia ktori nepouzivaju fotoclanky su v konkurencnej nevyhode(t.j.
chudobni)
- ....atd

Kedze ani jeden bod neplati, energia z fotoclankov je ZATIAL nehospodarna.
Povedane ekonomicky, pouzivanim fotoclanku sa zbavujete zdrojov (suroviny,
energia, ludia a cas)
ktore pri rovnakych nakladoch mozu produkovat vyssie vystupy.