jak funguje pripojeni na internet

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:25 CET 2004

On Thu, 7 Mar 2002, VA Elektronik - Andel Vladimir ing. wrote:

> Ahoj,
> Nevite nekdo proc jsou modemy omezene na 56K ? Neni to pozustatek
> analogovych ustreden a pripojeni pres dalkove spoje, kde pasmo bylo
> tvrde orezano na 3,5 KHz ? Vzdyt protejsek meho modemu snad musi byt
> nekde v ustredne v miste, kde je jeste analogovy signal, protoze pres
> ten jejich digital by to snad ani takovou rychlosti neslo. Potom ale
> vyuzivam jen vedeni k ustredne a to by mohlo jit minimalne do 100 KHz.

Vas analog modem se presampluje na 64k takze od Vas to leze max 31kbps
digitalem k providerovi. Pokud ma provider stejny analog modem tak od
nej k Vam se deje to same. Pokud ma digitalni a euroISDN linky tak od nej
k Vam to muze lezt az 64kbps a ten Vas modem tomu rozumi (pokud umi
56kbit). 56kpbs se pouziva protoze v USA maji digital 56kpbs takze v
evrope u ISDN se nevyuzije cele pasmo.

> Napadlo me to proto, ze kdyz driv nekam prijeli rozhlasaci, p?ipojili se
> pres telefon, tak do toho cpali az 10V na 500 KHz. Na ustredne prepojili
> na KNK12 draty tak, ze misto 3 telef. kanalu byl jeden rozhlasovy.

Az bude ADSL (jestli nekdy) tak to se odvadi z linky uz na ustredne
(je to namodulovane nekde od 100kHz az do 1Mhz 'nad' hovorove pasmo)
takze se ho ty omezeni kanalu v ustredne netykaji. Jen mi neni moc
jasne jak se ty datove veletoky ADSL budou koncentrovat a prenaset
aby to k necemu bylo. Aby jste nebylo rychle spojeni prave jen na tu
ustrednu :-)