Ronja - was Re: OT 50tka a podobne subjekty

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:22 CET 2004

On Sat, 23 Mar 2002, Karel Kulhavy wrote:

> Tak to jsme dva :-) Ja kdyz jsem se rozhodl poridit bezdratovou sit, tak jsem
> misto koupe hotovych mikrovlnnych karticek radeji doma v kumbale vyvinul a
> postavil pojitko Ronja. Za dvema Ronjami 10M Metropolis v serii je to pripojene
> od providera pres mikrovlnu. A zjistil jsem, ze podomacku stavene blikatko s
> LED (2x - tudiz dvojnasobna pravdepodobnost vypadku) je spolehlivejsi jak
> mikrovlna od providera. Mikrovlnnemu konvertoru se porad hrouti software a je
> plny spatnych kontaktu. Co je studenak Ronja jaksi od modelu 10M Metropolis uz

Tak to je dost bidny typ mikrovlny, jaka je to znacka ?

> davno nezna protoze pouziva na spojovani signalovych vodicu progresivni
> technologii Elektrikarska Svorkovnice (TM) a software v ni zadny neni protoze
> do nejinteligentnejsiho cipu 74HC74 se nevejde. Takze vypadky konektivity co
> mam doma jdou v drtive vetsine pripadu na vrub mikrovlny nebo site
> providera ("spadnul nam server") a Ronja s 3 podomacku instalovanymi
> linuxovymi routery pres ktere jedu slape jak Schaffhausenky :-) Navic
> ta mikrovlna ma na rozdil od Ronji neuveritelny round trip time (radove
> desitky milisekund).

To je dane technologii te mikrovlny. Existuji mikrovlny synchronni, ktere
tohle spozdeni nemaji. Za ponekud 'delsi' penize ovsem.

> A ten jeden vypadek za mesic kvuli pocasi rad ozelim, navic se da snadno
> predikovat treba s informace od CHMU, http://www.chmi.cz

Rad bych vyuzil toho ze je tu autor ronji - nemohl by jste se trochu
rozepsat ohledne limitace ronji pocasim ? Podle vyse uvedeneho jste asi
uz nasbiral hodne zkusenosti s provozem. Zajimalo by mne jak je to odolne
proti desti snezeni a mlze, pri jakych vzdalenostech apod.

> A jako bonus mam dobry pocit ze si to muze tedka takhle postavit s pajkou a
> vrtackou kazdej a obejit uzasny komercni retezec inteligentnich navrharu a
> poctivych prekupniku.

Gratuluju - ta konstrukce na www je rozhodne inspirativni. Jen bych mel
pripominku (jak jinak u mne) - je tam spoustu popisu jaky ktery uhelnik
a sroubek pro prichyceni je zapotrebi, ale zadny popis toho el. schematu,
to clovek musi tak nejak 'vycuchat'. Rozhodne musim rict ze to reseni
futrovani 1MHz signalu na linku v dobe kdy nejdou data aby to nebralo
sumy je rozhodne poucne. Jen mne ponekud pobavila ta Vase zaliba v TTL
hradlech, to hromadne spojovani na TX LED ... :-)