Spojeni 3.3V a 5V logiky

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:37:46 CET 2004

Jejda, u bodu 2 jsem se zapomel zminit o tom, ze data
do displaye musi jit ze 74HCT... pres kusy odporu,
aby to tomu displeji taky umoznilo ty datove draty
ovladat :). Zase jsem nepozorny a nenapsal vsechno.

Jak jsem se rozepsal, trochu jsem to vynechal.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: jiri@bezstarosti.cz [mailto:jiri@bezstarosti.cz]
Sent: Tuesday, June 25, 2002 1:25 PM
To: 'hw-news@list.gin.cz'
Subject: RE: Spojeni 3.3V a 5V logiky

Zdravim.

Jsou 2 mozna reseni s 5V displayem, pokud do nej nechcete sahnout,
coz je reseni treti.

1) S displejem komunikovat jen jednim smerem a to "do nej" a nacasovat
vsechno tak, aby to stihal - bezna praxe. Prevod 3.3V na 5V je pak
pomoci 74HCT540(1) pohoda.

2) Prevadet oba smery, ale samozrejmne pouzit pro cteni a zapis
jine piny jednochipu. Tedy vysilat data jednou sadou pinu a prijimat
jinou sadou pinu MCU. Pokud Vam tedy tolik pinu na MCU jeste zbylo.
Z 5V na 3.3V by to slo i tim samym 74HCT540(1), jen ten vystup bude
5V (5V do vstupu HCT vadit nebude), tak ho muzete shodit na vystupu
treba i odporovymi delici (muzete tam delat cokoli, uz je to posileno
tim 74..) - jen nevim jak jsou delany brany u vaseho MCU,
takze tam si jiste lepe poradite sam.

Jen vsechno predpoklada, ze mate k dispozici i 5V.

A nebo poproste nekoho v konfere, at Vam jeden LCD z 5V na 3.3V
predela - ja bohuzel nestiham ..., ale nekdo to uz tady taky popisoval.

--
Jiri Bezstarosti