Tlumivka pro vybojku TESLA RVL-X 125W

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:37:45 CET 2004


To snad tady nikdo nepopiral, ale nemel by se jejich vyznam
na ukor odbornosti tak zvelicovat. K jejich hodnoceni
by se melo pristupovat jinak nez na skolach netechnicky zamerenych.
Jak uz jsem psal, je nelogicke treba z dejepisu ci kvuli jiz zminovane
B. Nemcove propadnout.
AZE

----- Original Message -----
From: "Honza" <marver@centrum.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, August 26, 2002 9:16 PM
Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA


| Ale premyslel jste nad urovni mysleni 14-ti leteho a 18-ti leteho cloveka?
| Nejsem zastancem vyuky humanitnich predmetu na strednich skolach technickeho
| tipu, ale jsem pro zasadni vyuku predmetu, ktery by kombinoval cesky jazyk,
| dejepis a zaklady spolecenskych ved do jednoho bloku tak, aby si studenti,
| kteri odmaturuji uvedomili, ze jejich obzor nekonci pouze u techniky.
|
| Honza
| student FEKT VUT Brno
|
|
| ----- Original Message -----
| From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
| To: <hw-news@list.gin.cz>
| Sent: Wednesday, June 26, 2002 5:53 PM
| Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA
|
|
| > Tohle je na strasne dlouhou a nekonecnou diskusi. Podle mne by melo
| > "povinne" obecne vzdelani koncit se zakladni skolou (myslim tu cca
| > devitiletou), ovsem ta by musela byt koncipovana tak, aby poskytla
| > opravdu hodnotne vzdelani a aby ho poskytla kazdemu tolik, co se do
| > nej vejde (=castecne diferencovane vzdelani - socialisti mne ubijou).
| > Co se tyka skladby predmetu, myslim, ze na ZS by se nemela moc menit.
| > On totiz i takovy dejepis je nesmirne uzitecny, protoze inteligentni
| > clovek si z historickych udalosti odvodi invarianty lidskeho chovani a
| > bude je umet pouzit. Vedet, kdy se narodil Zizka je pochopitelne
| > nesmysl. Dulezite je uvedomit si, ze se jeho hnuti dostalo k moci
| > stejnym zpusobem jako spousty jinych pred nim, po nem a nejspis i v
| > budoucnosti. To ovsem ve skole nikdo ani nenaznaci, natoz aby to
| > cilene ucil.
| >
| > Stredni skola by mela ucit hlavne tu praxi + souvisejici teorii
| > (matika, fyzika, ...), zakladni vzdelani mela dat uz zakladni skola
| > (jak se to rymuje :-)) Gymnazia poskytujici dalsi obecne vzdelani se
| > tim pochopitelne nevylucuji, ale proc ucit na prumyslovce cestinu, to
| > skutecne nevim. To ma clovek uz davno umet. A vedet, kdy kdo napsal
| > nejakou knihu a pri tom ji ani necist - to je skutecne vrchol
| > stupidity.
| >
| > Ales Prochaska
| >
| > > Nemam nic proti vseobecnemu vzdelani, ale uz na odborne zamerene
| > > stredni skole by mel byt kladen duraz predevsim na odborne predmety
| > > a PRAXI. Co je to platne, kdyz zak muze propadnout z dejepisu,
| > > protoze nevi, kdy se narodil Zizka, nebo ze zminene cestiny, protoze
| > > si nepamatuje v kolika letech a ve ktere hospode zacal psat Hasek
| > > Svejka? Za samozrejmost povazuji vyuku cestiny po strance pravopisne
| > > a slohove a jinych jazyku vubec. Ale kdyz ve srovnani s tim maji v
| > > rozvrhu 1 hodinu praxe za 14 dni...? Setkal jsem se i s absolventem
| > > SPSE, ktery premyslel, na ktere dutince zasuvky ve zdi je + a kde -.
| > > To neni vtip, ale realita. Je prece temer jiste, ze technicky
| > > nadaneho kluka nebavi dejepis a sem tam si muze splest i/y, protoze
| > > proste na humanitni obory nema bunky a sel na techniku. Ucitele (a
| > > hlavne ucitelky) dejepisu a jinych netechnickych predmetu by meli k
| > > zakum jinak pristupovat na gymnaziich a jinak na technicky
| > > zamerenych skolach. Myslim ze u takovych predmetu by se ani nemelo
| > > znamkovat, ale mohlo by se zavest neco jako zapocet. Bohuzel tomu
| > > tak neni. I ja si pamatuji na stupidni "vstupni" testy ke zkouskam z
| > > atomove z fyziky nekdy v 6 semestru na VS, kdy duvodem vyhazovu byla
| > > pravopisn? chyba typu chybejici tecky nad i. Spousta lidi musela jit
| > > kvuli tomu na zkousku nekolikrat a nekteri az po prazdninach,
| > > samozrejme i ja. Da se to nejak slusne komentovat? Jsou proste i
| > > lide, kterym by se melo ze zakona zakazat ucit. Mozna ze jednim z
| > > kriterii hodnoceni a ohodnoceni ucitelu by mela byt znamka, kterou
| > > by ucitele dostavali od zaku aspon 2x za rok. uffffff... AZE
| >
| >
| >
| >
| >
| > > ----- Original Message -----
| > > From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
| > > To: <hw-news@list.gin.cz>
| > > Sent: Wednesday, June 26, 2002 2:49 PM
| > > Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA
| >
| >
| > > | Ponekud depresivni, neni-liz pravda. Mozna, ze by se dalo zasahnout
| > > | nejak krute direktivne shora, po kouskach samozrejme. Treba v prvni
| > > | etape zakazat v dejepise zkouset z letopoctu, v cestine prerikavat
| > > | bytobycejnybystrykobylabylinabyk, v hudebni vychove zpivat na znamky,
| > > | ono by se v kazdem predmetu neco naslo.
| > > |
| > > | Ales Prochaska
| > > |
| > | >>> Protoze za par let budu s mymi detmi take resit na jakou skolu
| > | >>> jit, a na gymplu kterym jsem prolezl, dosud smrdi stejne vykopavky
| > | >>> a moralmi nebo odborne odstrasujici pripady.
| > | >>> Otazku 'co s tim', si radeji nedovolim polozit, je prilis smutna.
| > | >>> PZ
| > > |
| > | >> OT, omlouvam se predem:
| > | >> Mam moc prace a moc neodpovidam, tady mi to ale neda, protoze me to
| boli,
| > | >> stejne jako Vas, strasne moc.
| > | >> Vychodisko je generacni vymena a vychodisko je pouze v nastupujici
| generaci.
| > | >> Velice neprijemne je predevsim zjisteni, ze TAKE BOHUZEL soucasni
| ucitele
| > | >> (mladi) jsou stale vychovavani starymi pedagogickymi principy
| (starych
| > | >> ucitelu na VS - a ted si predstavte, ze to jsou dnesni mladi ucitele
| SS ...
| > | >> jak to ted bude vsechno dlouho trvat ...), trochu vulgarneji receno,
| starym
| > | >> prezitym a zcela individualitu nevychovavjicim skolstvim. Proto to je
| proces
| > | >> neuveritelne dlouhodoby. Kdyby mel byt vyresen okamzite, musel by
| jste nekde
| > | >> oddelene pripravit na modernich a inteligentnich zakladech 250000
| ucitelu
| > | >> pro ZS, SS a VS, potom vsechny soucasne az na vyjimky poslat na mesic
| a
| > | >> dosadit tyto nove. Bohuzel to mozne neni, tim spise, ze nebezpecnost
| mnoha
| > | >> soucasnych je v tom, ze cim mene pro zivot vyznamny predmet (a nejen
| na VS)
| > | >> uci, tim vyse hierarchicky je v prislusnych studijnich planech
| zakotven a
| > | >> tim lepe si dotycny drzi svuj flek a broji za vliv.
| > | >> Ucim na Pedagogicke fakulte, vidim kolem sebe mnoho mladych lidi,
| budoucich
| > | >> ucitelu a presne poznavam budouci afektovane ucitelky cestiny, ktere
| jsem
| > | >> nesnasel, stejne ale jako budouci vynikajici odborniky se super
| vztahem k
| > | >> mladym lidem, kteri ale asi bohuzel ve vetsine pripadu z vyse
| uvedenych
| > | >> duvodu do skolstvi nepujdou :( ... ale i v tech nekolika desitkach co
| > | >> opousti nasi fakultu a preci jenom se pokusi klima v skolach zmenit a
| kterym
| > | >> je jim soucasny skolsky system cizi, je nadeje pro budouci generace.
| > | >> Presto vsechno si ale myslim, ze sebelepsi skola nenahradi rodinu. I
| dnesni
| > | >> "postrachove" fakult (my jsme je take meli, muj kolega je jednim z
| nich
| > | >> :)))) ) museli nejak k onomu nepochopitelne odtazitemu vztahu k
| mladym lidem
| > | >> na VS prijit, nekde to pochytit. Nekde prijit na to, ze ta spetka
| toho co
| > | >> znam ja, a na ni baziruju, je tak dulezita, ze mi dava pravo nekomu
| urcovat
| > | >> co ma a nebo nema umet a jeste tim rozhodovat o jeho dlasim zivote na
| > | >> zaklade vedomosti. Tady je prave chyba. Dokud nebudou ucitele, kteri
| se
| > | >> budou schopni povznest nad neznalost studentu, bude to jak rikate.
| Svym
| > | >> budoucim ucitelum na SS a doufam, ze i VS, sec mi sily staci kladu
| prave
| > | >> toto na srdce ...
| > | >> Hezky den, Simon Cihelnik
| > > |
| > > |
| > > |
| >
| >
| > > ---
| > > Odchoz? zpr?va nebsahuje viry.
| > > Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
| > > Verze: 6.0.372 / Virov? b?ze: 207 - datum vyd?n?: 20.6.2002
| >
| >
| >
|
|


---
Odchoz? zpr?va nebsahuje viry.
Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.372 / Virov? b?ze: 207 - datum vyd?n?: 20.6.2002





Další informace o konferenci Hw-list