obrazovka D7-16 GM

PodhorecM@mod.gov.sk PodhorecM

From: David Toman [mailto:toman@spszl.cz]
Sent: Wednesday, June 26, 2002 10:01 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA

>Tak to je sila. V nekterych predmetech (v pisemkach z teorie) se obcas
>znamkuje i uprava, klidne ovlivni znamku i o 2 stupne ...to taky IMHO neni
>normalni....

Tento bod musim trochu oponovat (byt bych znamku za chybejici tecku nezhorsoval).
Myslim si totiz, ze jakykoli projev cloveka, zvlaste pak psany, by mel mit nejakou upravu, nebo jinak receno - mel by dodrzovat jakousi "stabni kulturu" podminene tomu o jaky psany dokument jde (bez ohledu, jde-li o pisemku, diplomovou praci, dopis ...).
Uz proto, ze ty veci po nem vetsinou nekdo cte.
Navic je to vizitka ktera, stejne jako vsechny ostatni neverbalni projevy prispivaji k hodnoceni cloveka druhym clovekem (zde zrovna profesorem), ktery treba ty veci vubec nemusi znamkovat, ale aniz Vam to da explicitne najevo, jeho rozhodovani o znamce to stejne ovlivni.

Proc jsem se rozhodl reagovat prave na tento aspekt, jinak obsahleho thredu ?

Protoze citim problem uz na zakladni skole. Mam synka (4.t?.), ktery je celkem zdatny v matice (pokud se mu chce), ale cestina uz nic moc (no proc ne, ja v ni taky nebyl zadnej lumen).
Na rozdil od neho, me skola naucila radu zakladnich navyku jak upravit psany text pro ruzne prilezitosti tak, aby se s nim kdokoli vubec zabyval. U nej (respektive v jeho skole) vsak takovy trend vubec neni. Kdyz ho peruju, aby ukol z matiky psal tak, aby ho ucitelka nemusela lustit, patrat po tom, ktera cifra je ktera a do ktereho prikladu patri, kde jednotlive priklady zacinaji a kde konci, tak reaguje " ... ji to nevadi, ona rika ze nejsme v cestine, a tak ze na to neklade duraz". Ja bych se s tim co ON na ten papir napsal vubec nezabyval, natoz si do nej zabalil svacinu (kdyz mu to dam prepsat jsem "pes", ktery omezuje jeho svobodu).
A to i pres to, ze po dvaceti minutach lusteni a patrani zjistim, ze je tam vsechno a dobre.

Neni ten problem uz tady ? Myslite si, ze volnost v tomto smeru je opravdu na miste ?
Ze az mladi lide dospeji a zacnou pouzivat "WORD" :-) prijde i kultivovany projev ?

Zdenal Kaspar
Brno
P.S. Na FE VUT jsem taky chodil. Bylo to tam bezva, i "Studna" se dal prezit (pokud me zrovna nedusil v matice, tak se s nim dalo prijemne popovidat o leccems).
BYLA TO VSAK JINA DOBA. Nelze srovnavat nesrovnatelne.