Etrex

Jiří Krul jKrul
Středa Březen 17 14:30:06 CET 2004

Pouzivam GPS Magellan a vyskovou presnost jsem opakovane testoval pri
vystupech na Snezku a musim rici, ze chyba byla vzdy mensi nez vami
uvadenych 5m a presneji v rozmezi 1601 az 1608 pri uvadene vysce Snezky
1602,2m pri mereni z ruky tj cca 1-1.5m nad povrchem hory. Magellan neni
vybaven barometrickym vyskomerem !

J Krul

----- Original Message -----
From: "Jakub ?er?ch" <serych@panska.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Saturday, June 15, 2002 10:14 PM
Subject: RE: Etrex

> System GPS ma diky svemu principu pomerne znacnou nepresnost, co se tyka
vysky. (je uvadena trikrat mensi presnost ve vertikalnim smeru oproti smeru
horizontalnimu. Proto jsou drazsi  pristroje Etrex vybaveny barometrickym
vyskomerem, ktery je velmi citlivy. Jenze tlak vzduchu se prubezne meni (v
zavislosti na dennim behu a na meteorologicke situaci). Proto je bajecne, ze
se v eTrexech vyskomer automaticky kalibruje podle druzic. Kalibrace probiha
(pokud ji v menu povolite) prubezne a podle mych pokusu, ktere jsem cca pred
rokem provadel, se zrejme kalibruje podle jakehosi klouzaveho prumeru GPS
hodnot vysky. Kazdopadne po cca peti az deseti minutach provozu bez pohybu
na miste dosahovala v mych pokusech prumerna chyba vysky cca 5 metru, coz je
vynikajici presnost (eTrex Vista).

> Kalibrace vysky podle GPS je bajecna vec, ale pozor na situace, kdy
nechate dlouho zapnutou GPSku bez signalu (stalo se mi to treba na vylete v
hospode pri obedu). Kdyz pak vyjdete ven a GPSka si opet "kousne do
signalu", vyskomer se zacne zase klouzavym prumerem kalibrovat, ale vzhledem
k tomu, ze na obloze jsou uz jine druzice, jsou jine chyby a udaj vysky se
tak muze dost rozjet (mel jsem rozdil 40m). Po chvili se to zase dorovna,
ale kdyz po takovem vylete stahnete vyskovy profil do pocitace, je tam
nesmyslny skok.

> GiPSinu je treba pri takovych situacich zasadne vypnout. Ona pak po
zapnuti zacne s vyskou tam, kde skoncila pred vypnutim.