Re(2x): Re(2x): snimace hladiny

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:37:38 CET 2004

Mame v praci nekolik UPS APC (radove desitky) a ve vsech, krome
jedne hodne stare, jsou bezudrzbove akumulatory 12V 7Ah, ktere
jsou bezne dostupne v GM, u Jablotronu, ....
Takze si sami muzete spocitat, kolik energie je UPSka schpna dodat.
Ovsem nevim jakou ma UPS ucinnost. Hodne zalezi na stari
akumulatoru a take na stupni pouzivani. Pokud UPS pojede
z akumulatoru, tak si spocitejte jakym proudem ji zatezuje.
Akumulator tak dostava pekne zabrat.
Z praxe vime, ze tak cca po 3-5 letech provozu je akumulator potreba
vymenit, protoze pri vypadku nic nevydrzi.
Vypada to, ze akumulatoru vzroste vnitrni odpor, ale jak jsem jiz rikal,
pri tech velkych proudech to bude hodne znat.

Napr UPS 250VA a 400VA se lisi pouze tim, ze 400 ma na plosnaku
o 2 tranzistory vice.
Spise bych doporucil 300VA a vyse. Celkem rozumna volba cena/vykon
mi pripada APC 500 CS, v jejimz baleni je i SW a kabel USB.
Ovsem je v ni take pouze 7Ah akumulator.

J.Madlik

P.S. Kdyz jsme meli hlaseny celodenni vypadek, tak jsme si vypujcili
velke Pb akumulatory z nakladaku, pripojili k UPS misto puvodniho akku
a telefonni ustredna s tim bezela bez vypadku cely den.
Je samozrejme mit takovou UPS aby vykon vydrzela. Navic udavany
vykon je urcite pocitan jako kratkodoby, ale tomu by se dalo pomoci
aktivnim chlazenim elektroniky.