Re: Barva - inkoust - Vyroba PCB na Aritme 0512

jirka7a jirka7a
Středa Březen 17 14:37:32 CET 2004

> N?jak to vypad?, ze se my, plottrov? kresli?i nech?me p?ev?lcovat.

Nebojte pane Lukeshi nenechame, pouze nejvetsi kriklouny z fotoresitaku
zere, ze neumeji udelat kloudny PCB na Aritme :))))
Jenom dodavam, ze nase pdf, co postup mapovalo, vzniklo z primarni snahy
umoznit mj. amatersky vyrabet PCB pro smt ... A jak jsem psal, TQFP32 no
problem.
To, co mi nejvice na ceste pres resisity vadi, je ze se vysledek dozvim az
vlastne temer pred vyleptanim po mnoha operacich. Na Aritme mohu vse
sledovat, kdyz si vzpomenu to prerusit, predelat a dat znovu kreslit.
Zkratka pro ladeni PCB je to daleko vhodnejsi. Pro maloseriovou vyrobu
naopak bez diskuse fotocesta, ackoliv lze nacmarat na vetsi substrat nekolik
PCB a ten potom rozstrihat. A kresleni pokud jde o cas je u desky v
rozmerech toho milovaneho eura s hrotem 0,35 mm a prumerneho zasiteni carami
tak do 5 minut, cili docela fofr. Pokud delate smt a nejsou tam pady, potom
je to jeste rychlejsi. Zda se Vam to hodne ? Je to ale zpusobeno moznou
volbou rychlych posuvu pouze u hrotu Staedtler a uvedeneho laku, protoze
tako kombinace ma vynikajici protekavost laku k medi. Centrograf stoji za
starou fujaru, s tim to opravdu trva, ma-li byt vysledek k necemu slusny n
nasobek ...
Me fotoresistivni technologie zajima i teoreticky, mam o tom nekolik
prehlednych clanku (koho  zajima take, at se podiva treba do chemicke
rocenky 91-92 a nebo do vynikajici knizky od Bednare - maji jeste v Academia
na Vaclavaku), prakticky me provedeni take nijak nevadi a v pohode PCB
udelam, presto davam pro vyvoj prednost nyni po zkusenostech s Aritmou
tomuto postupu. Navic jsem mel moznost VELMI objektivne otestovat, jak ta
technologie pujde PCB neposkvrnenym :) ucnum - a opakuji svoje konstatovani:
bida ...
Hezky den, Simon Cihelnik