JAWA 05

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:37:24 CET 2004


To jste si asi spletl konferenci ne? :-)

Bezna uprava je snizeni hlavy tedy zvyseni kompresniho pomeru. Nevim ted z 
hlavy kolik to ma z vyroby, ale tusim okolo 8. Nechodit vys nez na 10, pak 
se zacinaj ohybat ojnice a kliky (mekky klikovy cep). Zaroven je treba 
zmenit predstih (zvetsit).
Dale montaz elektronickeho zapalovani.
V zadnem pripade nelestete prefukove kanaly - je to zbytecna prace a navic 
spravne maji byt ne vylesteny ale velmi jemne opiskovany. Daleko dulezitejsi 
je sladit prechody mezi kartery a valcem.
Opravdu vyssi divci je pridani tretiho kanalu a presmerovani prefuku a 
optimalizace vyplachovani motoru spojena se zmenou casovani.

Alfou a omegou je u 2T naladeni vyfukoveho potrubi. Mam na to napsanej SW 
kterej je schopen ten vejfuk spocitat. Spravnej vejfuk je schopnej pridat i 
20% vykonu. Spatnej ho dokaze 80% sebrat.

Predpokladem vesho je perfektni mechanicky stav a pouzivani kvalitniho 
oleje. Kdyz jsme u toho muzu vsem majitelum 2T doporucit Slick50 (ne ze bych 
byl prodejce, ale proto ze jej uz leta testuji na zavodnich modelarskych 
motorech, ktere maji zivotnost tak 10-30h behu - s tim Slickem se to 
minimalne zdvojnasobilo).

Pocitejte s tim ze tyhle upravy maji totalni vliv na zivotnost.
Ja jezdim kazdy den na Stadionu S22 do prace a prestoze ty moznosti mam tak 
jsem skoncil s upravama v okamziku kdy se mnou (120kg) to jede 60km/h (pouze 
jinej vejfuk a karburator). Nemam to totiz na zavodeni, ale aby mne to 
spolehlive dovezlo do prace.

RadekCX

P.S. Kouknete se na www.jawamania.cz jestli jeste funguje. Najdete tam vice 
ci mene fundovane odpovedi.


--- P?vodn? dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 09.07.2002  08:08
Od: "Vym?tal Tom??" <vymetalt@snt.cz>
Pro: vicek.radek@ozjc.cpost.cz, ...
V?c: JAWA 05
----------------------------------------------------------------------------
>Zdravim
>
>do pr?ce jsem dnes jel na chrchelovi 38 let star?m. Ma?inku si udr?uji v co 
>nejlep??m stavu, jak mi to jen ?as a mo?nosti dovol?. Tachometr se mi v?ak 
>za?al p?edb?hat, zasekl se a ot?esy poskakoval st?le v??e.
>nask?kalo a? 85km/h, policajti mi nam??ili 70, konstruk?n? rychlost je 60 a 
>z praxe v?m, ?e jede max. 50. Na?t?st? jeden z policist? byl takt?? 
>pades?tka? a po prohl?dce motoru ?e nen? upgradov?n m? propustil. Chci se 
>zeptat, motor lze pr? modifikovat doma. Co v?e se na n?m d?l?, jak? je 
>pot?eba n??ad? a je mo?n? to zvl?dnout doma nebo je lep?? to nechat 
>odborn?kovi ??? Je?t? by m? zaj?malo, jak se na takovou ?pravu budou tv??it 
>na technick? ? Zapisuje se jako ?prava motoru v?et?n zv??en? v?konu a vy??? 
>konstruk?n? rychlost nebo je lep?? k 
> technick? rad?i v?bec nechodit ??? D? se pak na takov?m stroji v?bec do 
>norm?ln?ho provozu ? Pop?. jak? je p??padn? postih, jak? je celkov? cena 
>?pravy ???
>T.p.V.
>
>





Další informace o konferenci Hw-list