testovanie DPS

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 14:37:11 CET 2004

Vazeni, mohl by mi prosim nekdo rict nasledujici:

1) mam trafo, rekneme 30V/120VA jak s oblibou vyrobce udava.

2) jake je napeti toho trafa naprazdno?, jake je napeti v zatizeni (rekneme
odebiram 4A)? --> jak se da zjistit vystupni odpor?

3) jestlize je udan jmen. vykon 120VA, tak z toho trafa muzu odebrat
120/30=4A right? Ale kdyz to trafo temi 4A zatizim, tak vlivem vnitrniho
odporu trafa to napeti poklesne ne? Co tedy presne znamena tech 120VA?

4) existuji nejake vztahy mezi udavanym vykonem a odporem vinuti?

jedna se mi o to, ze potrebuju navrhnout trafo+jednoduchy usmernovac
(diody+kondy) tak, aby pri plnem zatizeni (~4.5A) nepokleslo napeti na
vystupu usmernovace o vic nez cca 1.5V. dalo by se to pomerne jednoduse z
vnitrniho odporu toho trafa,
ktery ovsem nevim jak ziskat.

nejake rady?
dik