AW: ST4C01C6

Kaliciak, Richard Richard.Kaliciak
Středa Březen 17 14:37:04 CET 2004

Zdravim.

Mel bych dotaz na odborniky na spinane zdroje
a prosim tedy o radu.

Rad bych nabijel bezudrzbovy oloveny aku 6V/10Ah
pomoci MC34063A. Moje vize vyplyvala z toho,
ze linearni zpusob jak shodit napeti 12V nebo 24V
(ktere jsou k dispozici) na nabijecich 6.9V a omezit
max. proud bude dost topit, a tak bych rad pulsni
zdroj, zvlaste kdyz ten aku ma povoleno nabijet az 3A,
cehoz bych rad alespon z casti vyuzil (tedy alespon
Amperem by bylo fajn). Zaroven by za aku mela byt dalsi
elektronika, kterou bude ten aku zivit i po vypadku
primarniho napajeni 12V nebo 24V.

No a co ted nevim, je to, jak presne pracuje omezeni
proudu u MC34063A, tedy jestli staci udelat step-down
a vhodnym odporem mezi piny Vcc a Ipk Sense omezit max.
proud na pozadovanou hodnotu a vystup zdroje pres diodu
do aku ? Staci to tak ?

Je to vubec rozumny napad ? Za ten pulsni zdroj by prisla
jak uz jsem napsal dioda do toho Pb aku a dale by bylo
napajeni zalohovane elektroniky, ale co se stane, kdyz bude
aku hodne vybite a bude chtit vice proudu nez ten pulsni
zdroj doda ? Bude ten zdroj mravne davat nizsi napeti podle
omezeni proudu, nebo se stane neco "nemravneho" ?

Elektroniku za aku minim pri poklesu pod 5.5V na aku odpojovat,
takze bych pri vybiti ten aku ani neznicil. Ta dalsi elektronika
ma napajeni jen 3V, ale ma vysoke naroky na napajeci napeti,
tedy tam uz zase asi pouziju linearni stabilizator.

Vim ze v tom trochu plavu a neco si precist by taky neskodilo,
ale ted bych radeji privital nejakou rychlou radu, at uz
to muze pracovat a doucim se to potom :))). Tedy mohu takto
jednoduse ten MC34063A jako step-down davajici 6.9V + napeti
pro diodu mezi nej a aku pripojit k Pb aku aniz by nastaly
nejake problemy ?

Diky za kazdy namet.

--
Jiri Bezstarosti