UPS, gelove baterie, dobijeni...

J.B.H. hw-news
Středa Březen 17 14:31:48 CET 2004

Videl jsem hodne baterii do auta s titulkem "bez udrzby" ale ze by tam
bylo neco co slucuje vodik a kyslik to sem si nevsiml. Vsechny, co
jsem videl tam meli nejaky ventilek co v nouzi odfoukne, nic vic.

Videl jsem i hodne baterii z UPS a vsechny meli po odlomeni dekliku na
vyvodu z clanku gumovou cepicku, ktera fungovala jako jednosmerny
ventil. (Proto je taky z uspechem pouzivam pro napajeni podvodni
svitilny a nemaji problem s tim, ze by tam zatekla voda:) Ze by tam
mela ochranou atmosferu, to pochybuji. Pokud je to klasicka olovena
baterie, musi nutne obcas dojit k uvolneni plynu pri nabijeni a nelze
tento clanek provozovat v hermeticky uzavrenem prostoru (aspon jsem to
nikdy nevidel) a tudis ochrana atmosfera je k nicemu, kdyz ji nahradi
"nabijeci" plyny???