Mirne OT Epoxy

Ing. Locker Martin locker
Středa Březen 17 14:32:22 CET 2004

> Dobry den, pri slepovani jsem pouzil epoxy (1200) a jaksi nezatvrdl.
>
> Po cca 1h byl epoxy skoro ve stejnem tvaru jako kdyz jsem ho
> pripravoval, tak jsem ho sundal. Mel jsem pocit, ze jsem pouzil malo
> tvrdidla, tak jsem namichal novou smes s vetsim mnozstvim tvrdidla,
> ale bohuzel opet to same po 10h. Drive jsem pouzival dvouslozkove a
> ty po 30 minutach vykazovaly znacnou znamku tuhnuti.
>
> 1. Na tvrdidle je napsan rok 1997, nemohlo chemicky zreagovat samo od
> te doby a nyni je nepouzitelne ?

Ano mam zkusenos, ze starsi epoxy neztuhne. Duvody byvaji dva, stare
tuzidlo, vlhkost v pryskyrici (ta se pozna dle toho, ze se pri
michani epoxy zakali).

> 2. Jake mate zkusenost s michacim pomerem, pise se 7 ku 100 ? Kdyz ho
> dam malo, tak take zatvrdne ? Nebo obracene ? (Micham to od oka.)

Ten pomer je dobre dodrzet, pokud date mene, tak to vetsinou
nezatvrdne vubec, ale dat mnoho je take spatne. Epoxy zacne rychleji
tvrdnout, ale vysledne vlastnosti jsou podstatne horsi, na povrchu se
neco vysrazi.
Nejlepsi vysledky lze dosahnout probiha-li vytvrzovani pri vyssi
teplote. Pokud muzete ohrejte to na cca 70 C. Vetsinou zatvrdne i to
co za bezne teploty neztuhne.

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou
e-mail: locker@vosrk.cz