Ccko & Other - bylo:Kniha Udelejte si z PC

Jakub Slajs xslajsj
Středa Březen 17 14:31:37 CET 2004

> To je rozhodne pro Ccko skoda, proto vznika ta situace kdy se do neho pousti
> tak malo lidi.

To uz tu bylo. Problem je zejmena v tom, ze se na skolach zacina s vyukou
Pascalu.
Ve svete se C pouziva nepomerne vice nez pascal.

> ... jakou knihovnu na to potrebuju a co vlastne hledam - nezbyde vam
> nez zabrednout do helpu a zacit hledat a vlastne ani nevite co presne
> hledate.

Prilis nechapu co to ma spolecneho s jazykem C, to muze byt obecne problem
vsech jazyku.
Samozrejme - pokud nevite co hledate tak to stezi najdete. Naopak v C-cku se
velmi snadno
bez helpu obejdete, vetsinou staci nakouknout do prislusneho .h souboru (nebo
pouzit grep
pokud neznate nazev souboru).

Pro zacatek si zkuste stahnout "C Reference Card (ANSI)", jsou tam na dvou
strankach shrnute
takove zakladni veci (http://www.quickreferences.yucom.be/quickrefs.htm).

> optimalni zacatek (potkalo mne to ted s API JAVA 2 - nakonec jsem hledal i
> to jak ziskat aktualni datum na PC).

Proboha nestraste stale ;-) Jazyk Java (syntaxe) je velmi jednoduchy. Je
pravdou ze JAVA 2 API
je pomerne rozsahle, ale je velmi dobre dokumentovane a strukturovane. Pokud
nekdo zacina programovat
tak si vetsinou vystaci s nasledujicimi "balicky" (packages):

java.io		- vstup/vystup, datove streamy, souborovy system
java.lang	- zakladni veci kolem vlastniho jazyka (vlakna, vyjimky, runtime,
matematicke fce...)
java.util	- collections, veci kolem casu atd.

Na zacatku se staci zhruba seznamit co kde muzete najit. Navic na webu SUNu je
k dispozici tutorial,
ktery vas provede jak zaklady jazyka tak i slozitejsimi technikami (RMI,
CORBA,...).

S pozdravem,

Jakub Slajs