Re(2x): Re:vodivy lak

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:32 CET 2004

No a ted uz si pripadam jako absolutni pako.
Toto byla silne demotivujici ukazka sily chemickych
myslenek na chudaka obycejneho elektronika a to tam
tech nazvu asi jeste nebylo jako v knize :-).
Klobouk dolu, ale obcas mi ty jmenovane latky
(hlavne v predchozim prispevku) pripadaji tak tajemne,
ze bych nevedel, jestli po nich budu neviditelny,
nesmrtelny nebo kozeny.

Ale ne ted trochu vazne, chtel jsem naznacit, ze by v te
knize trocha "nevedeckosti" ve stylu "vraz tam 4 vejce"
urcite prisla vhod, abych nebyl po precteni jen chytrejsi
o deset nazvu chemickych sloucenin. Zkratka abych si
mohl treba objednat par tech "zajimavych nazvu" nekde
u prodejce a pak to jen podle navodu smichal a pak do toho
napriklad hodil laminat.

Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: hwkonfera [mailto:hwkonfera@seznam.cz]
Sent: Monday, January 07, 2002 10:55 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Re(2x): Re:vodivy lak

Trochu off topic :):

> Opet narazim na sehnatelnost nekterych latek.

... mylite se ! Pouze nevite kam pro ne zajit :)

> hydrazin - nelitaj na to rakety nebo alespon litaly?

ano kdysi ano, dnes na N,N-dimethylhydrazin :) - teda podle sovetskych
pramenu:)))
Fluka (katalog 1999/2000): 100ml 14,-DEM, 500ml 37,50DEM
k dodani predpokladam nejvys do tydne ... (sklad v Nemecku)

ale to je prave to co jsem psal: tech latek je mozno pouzit teoreticky
tisice misto hydrazinu a tomu prizpusobit podminky: pyrosiricitan se prodava
za par korun ve fotografickych potrebach pro ucely regenerace vyvojek ...

> methanol - bez jedoveho osvedceni se snad ted ani neda koupit. Vim to
> jelikoz jsem modelar a vzdy jsme kupovali 200l sud ted to nejde a musime
> kupovat namichane palivo, ktere je uplne stejne jedovate ale uz je to
hotovy
> vyrobek ktery se prodavat smi.

Ano methanol jsem pouzil jako priklad, ethanol lze pouzit take, mel by byt
ovsem bezvody ...
Amethanol v litrovem baleni lze v pohode koupit v Lacheme v Neratovicich pri
prokazani zpusobilosti prace s nebezpecnymi latkami ... a take u Fluky,
Mercka, ale podstatne draz :(

> benzen - neni to nahodou karcinogen? to se bezne prodava jako houska na
> krame?

Benzen je karcinogen (... co neni :)))) ) a Lachema Brno ho prodava podle
cistoty asi tak 60-70 korun za litr. Tady by prodej nemel byt vubec nicim
omezen ...

> Ted by mne fakt zajimalo jestli se to da normalne vsechno koupit.

Da...

preji hezky den a ostatnim ucastnikum konference se omlouvam za prilis mnoho
chemie:),
Simon Cihelnik